Nieuws

HURLBURT FIELD – Het Amerikaanse Air Force Special Operations Command (AFSOC) ziet af van het in 2021 gelanceerde plan van het ontwikkelen en bouwen van drijvers voor de Lockheed Martin MC-130J Commando II Amphibious Capability (MAC).

Volgens AFSOC zou een met drijvers uitgeruste Hercules volledig onafhankelijk van vliegvelden kunnen opereren. De drijvende gedachte achter de MC-130J Commando II MAC programma was het gegeven dat 71 procent van het aardoppervlak uit water bestaat.

Het drijverproject moest middels een vijfstappenplan leiden tot een eerste prototype. De drijvers zouden digitaal ontworpen worden, waarbij Computer-Aided Design (CAD) de ontwikkeltijd naar ‘real time’ tests had moeten verkorten.

In februari 2024 werd ook een streep gehaald door het Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) programma.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.