Abonneren

Account & Inloggen

Je kunt je via deze website abonneren. Ook kun je via onze Klantenservice een abonnement afsluiten, dan ontvang je een aparte factuur per e-mail. Bekijk hier alle abonnementsvormen.

Ook als je in het buitenland woont, kun je een abonnement afsluiten. Voor de online abonnementen zijn de tarieven hetzelfde. Voor het Compleet Abonnement met magazine is de abonnementsprijs iets hoger in verband met de verzendkosten.

Kies het abonnement dat bij je past! Kies uit drie abonnementsvormen: Piloot en Vliegtuig Compleet, waarbij je o.a. het magazine thuis gestuurd krijgt en 50% korting op e-books, Piloot en Vliegtuig Digitaal, hier kun je het magazine (alle nummers) online kunt lezen, en Piloot en Vliegtuig Premium, waarbij je toegang krijgt tot exclusieve content. Bekijk alle abonnementsvormen

Speciaal voor studienten hebben wij het Piloot en Vliegtuig studentenabonnement met 35% korting. Dit kun je afsluiten via deze website of via onze Klantenservice. Bekijk alle abonnementsvormen

Nee, tenzij expliciet anders vermeld, zijn alle abonnementen tot wederopzegging en worden deze automatisch verlengd. Meer informatie hierover staat in de bevestiging die je ontvangt als je abonnementsaanvraag is verwerkt.

Er zijn diverse manieren om je abonnement te wijzigen of uit te breiden. Bekijk alle abonnementsvormen hier. Of neem contact op met onze abonneeservice.

Je relatienummer bestaat uit 7 cijfers en staat op de wikkel van het blad, op een bevestiging of factuur. Of vraag je relatienummer op bij onze klantenservice.

Neem gerust contact op met onze Klantenservice via +31 (0)88 – 22 66 648 als je een editie van Piloot en Vliegtuig niet hebt ontvangen. De betreffende editie leveren wij zo snel mogelijk na.

Voor het doorgeven van adreswijzigingen of voor opmerkingen over de bezorging, kun je contact opnemen met onze Klantenservice..

Wij hechten veel waarde aan het beschermen van de privacy van de persoonlijke en herkenbare gegevens die aan ons verstrekt ten behoeve van o.a. het uitvoeren van een abonnementsovereenkomst. Op de website van de uitgever van Piloot en Vliegtuig staat onze volledige privacyverklaring lezen.

Je maakt een persoonlijk account aan bij het afsluiten van een abonnement waarbij je zelf een wachtwoord kiest.

e kunt inloggen in je account op basis van je e-mail adres en het door jou een gekozen wachtwoord.

Heb je wel een abonnement, maar (nog) geen online account? Dan kun je eenvoudig een online account aanmaken waarbij je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kiest.

Heb je al een account, maar kun je niet meer inloggen, check dan eerst of de combinatie van het e-mailadres en wachtwoord nog klopt (ander e-mailadres?). Weet je je wachtwoord niet meer, dan kun je deze hier opnieuw aanvragen.

Ben je wel al abonnee maar heb je nog geen account? Dan kun je hier je onlineaccount activeren..

Bij een foutieve inlogpoging ontvang je een link die je naar de ‘Wachtwoord vergeten’-pagina verwijst, zodat je een nieuw wachtwoord kunt aanvragen. Deze ontvangt u via het aan je online account gekoppelde e-mailadres.

Weet je je wachtwoord nog wel, maar wil je het wijzigen? Log dan eerst in met je oude wachtwoord. Vervolgens kun je bij ‘Mijn gegevens‘ (zie ook het menu helemaal bovenaan de website) je wachtwoord wijzigen.

Premium

Een deel van de informatie op pilootenvliegtuig.nl is in de loop van 2021 alleen toegankelijk voor abonnees met een abonnement Compleet, Digitaal of Premium. Dit is de zogenaamde Premium Content en exclusief voor onze abonnees. Heeft u nog geen toegang tot de Premium omgeving, maar wilt u dit wel? Neem dan een abonnement.

Als je een online account hebt, dan kun je je persoonlijke gegevens wijzigen. Denk aan je factuur- en verzendadres, je wachtwoord en e-mailadres..

Heeft u vragen over een product, bestelling of retourzending en kunt u het antwoord niet vinden op onze site? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bekijk hier onze algemene leveringsvoorwaarde hier inzien.

Webshop: bestelling en levering

Heb je een Compleet, Digitaal of Premium abonnement? dan ontvang je automatisch korting op je bestelling. Deze korting wordt automatisch in de winkelmand verrekend, nadat je bent ingelogd.

Als je nog niet hebt afgerekend, kunt je in je winkelmand zien wat je gaat bestellen en hierin eventueel wijzigingen aanbrengen.

Nadat je een bestelling heeft geplaatst en afgerekend, is deze niet meer te wijzigen. Je kunt je bestelling alleen nog annuleren als deze nog niet is verzonden. Mocht dit niet lukken en je ontvangt toch de bestelling, dan kunt je het product alsnog binnen 14 dagen retourneren.

Vragen over het wijzigen van een bestelling, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Als een bestelling is afgerekend, maar nog niet is verzonden, dan kun je deze binnen 2 weken annuleren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Mocht annuleren niet meer mogelijk zijn, dan kunt u altijd binnen 14 dagen een product retourneren.

Heb je een product geretourneerd of een order geannuleerd?, dan gelden de volgende terugsorttermijnen:
– iDeal: 10 werkdagen
– Creditcard: de reservering van het geannuleerde bedrag wordt binnen 10 werkdagen opgeheven.

Onze standaardverzendkosten bedragen voor Nederland €4,42 voor een brievenbuspakket en €7,55 voor een pakket. Voor België hanteren wij €10,50 voor een brievenbuspakket en €11,88 voor een pakket. Wanneer u buiten Nederland of België bestelt ziet u de te betalen verzendkosten verschijnen in uw winkelwagen. Bij een bestelling van €85 of meer, berekenen wij geen verzendkosten.

Als een bestelling op voorraad is en u woont in Nederland, dan ontvang u deze normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Voor België ontvangt u uw bestelling normaal gesproken binnen 4-5 werkdagen. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn.

Mocht levering van de producten door onverwachte omstandigheden niet lukken binnen 30 dagen, dat laten wij dit zo spoedig mogelijk na de bestelling weten. U heeft dan het recht om de bestelling kosteloos te annuleren.

Producten die u in onze webshop koopt worden in Nederland bezorgd door Post NL.

Bezorging op een ander adres
U kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenen van uw bestelling krijgt u een optie aangeboden, waarbij je een bezorgadres kunt opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit is handig als u iemand een product als cadeau wilt sturen.

Als een bestelling op voorraad is en u woont in Nederland, dan ontvangt u deze normaal gesproken binnen 2-3 werkdagen. Producten die niet op voorraad zijn, kunnen wat langer onderweg zijn.

Heeft u uw product niet binnen de gestelde tijd ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Duurt de bezorging van een product langer dan verwacht en wil je graag weten wat de status is van je bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourneren

Mocht een product toch niet zijn wat je had verwacht, dan kun je het terugsturen. Na ontvangst heb je 14 dagen om aan te geven dat je een product wilt retourneren. Het te retourneren product moet vervolgens binnen 14 dagen verstuurd worden. Sommige producten kun je niet retourneren.
Als je gebruik wilt maken van de 14 dagen bedenktijd of uw bestelling wilt annuleren, dan kunt u dit schriftelijk (per e-mail) aan ons laten weten. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier dat je hier kunt downloaden.

Onder retourneren leest je hoe je een product naar ons kunt terugsturen.

Wij geven 30 dagen garantie op onze producten. Mocht het product binnen dit termijn kapot gaan bij normaal gebruik, neem dan contact op met onze klantenservice via 088 2944 700.

Nadat je binnen 14 dagen na ontvangst van (het laatste product van) je bestelling hebt aangegeven dat je een product wilt retourneren, heb je 14 dagen de tijd om het product te versturen, mits het betreffende product onbeschadigd is, ongebruikt is en voorzien is van de originele verpakking.
Dit kan zonder opgave van reden.

Je leest onder bedenktijd hoe u aan ons kunt laten weten dat u een product wilt retourneren. U kunt voor het retourneren gebruik maken van een modelformulier dat u hier kunt downloaden.

Producten die je niet kunt retourneren of ruilen:
– Gedownloade e-books;
– Gedownloade software;
– Losse magazines
– Fysieke of digitale cadeaubonnen.

De kosten voor het retourzenden worden niet vergoed. Zorg er daarom voor dat het poststuk voldoende is gefrankeerd en goed is verpakt, zodat (verdere) beschadiging wordt voorkomen. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking waarin je het product hebt ontvangen. Voeg in de verpakking ook de pakbon toe en een notitie met daarin je gegevens (waaronder je e-mailadres) en ordernummer, zodat wij weten om welke order het gaat.

Retouradres
Vanuit Nederland en België kun je het product terugsturen o.v.v. ‘Retouren’ en het ordernummer naar het volgende adres:
EDG Media
Eisma Businessmedia
o.v.v. Retouren + (ordernummer)
Niels Bohrweg 123
3542 CA Utrecht

Beschadigde producten vervangen
Ondanks dat wij zorgvuldig met uw bestelling omgaan, kan het gebeuren dat deze beschadigd aankomt. In dat geval kun je een product retourneren. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Als je een product hebt ontvangen dat niet het juiste product is of dat incompleet, beschadigd of defect is, dan is het mogelijk om een nieuw product te ontvangen. Laat dan eerst schriftelijk (per e-mail) aan ons weten dat je een product wilt ruilen. Je kunt hiervoor gebruik maken van een modelformulier dat je hier kunt downloaden.

Retourneer vervolgens eerst het product dat je wilt ruilen. Als het gaat om een ruiling, sturen wij na ontvangst van je product per e-mail een unieke kortingscode t.w.v. het volledige aankoopbedrag inclusief de verzendkosten. Met deze kortingscode kunt je het vervangende product bestellen in onze webshop. Vergeet bij het retourneren dus niet je e-mailadres op te geven.

Webshop: betalen en factuur

Voor het afrekenen van producten bieden wij de volgende betaalmethoden aan:

iDEAL
Door te betalen via iDEAL reken je een aankoop direct af via de vertrouwde en veilige internetbetaalomgeving van je eigen bank

Creditcard
Je kunt met een Visa-, Maestro of Mastercard betalen. Betaalgegevens worden veilig versleuteld via een HTTPS-verbinding met SSL-certificaat.

Overige betaalmethoden

Overige betaalmethoden die wij aanbieden zijn Bancontact, Mister Cash (België) en PayPal.

Na het afrekenen van een product in onze webshop, ontvangt u een e-mail met daarin de bevestiging van uw bestelling.

Er worden binnen deze webshop geen incassomachtigingen aangeboden. U kunt gebruik maken van een aantal andere betaalmethoden zoals iDeal en Creditcard.

Piloot en Vliegtuig is onderdeel van Eisma Businessmedia b.v.
Celsiusweg 41
8912 AM Leeuwarden
Telefoonnummer: 088 2944 800
KVK: 30066670
BTW nummer: NL004068348B01

Let op! Dit adres is niet voor het retourneren van producten. Kijk voor meer informatie onder ‘retourneren’

Vragen over een abonnement, product, bestelling of retourzending en kunt u het antwoord niet vinden op onze site? Neem dan contact op met onze klantenservice.