Vliegen met de SportCruiser is een ervaring. Ontkoppel je bijvoorbeeld de autopilot (!), dan ontpopt het toestel zich tot een alert reagerend vliegtuig. Stickinput voor- af achterwaarts leidt tot een abrupt stijgen of zakken van de neus. Linksom of rechtsom willen met ondersteuning van de rolroeren vergt wat meer kracht. Echt de bocht om met behulp van het voetenstuur leidt overigens amper tot een overmaat aan te leveren backpressure. Waarmee zoveel gezegd is dat dit toestel zonder nukken precies doet wat zijn bestuurder eist. Overtrekken dan maar (hoort er bij): met of zonder geselecteerde flaps een non event. Op het kritische moment zakt de neus gewoon door de horizon en wordt de (snelheid)draad weer opgepakt. Amper een spoor van willen wegvallen over een vleugel. Level vliegend zijn snelheden mogelijk tot ruim 125 kts (ruim 230 km/h). Een SportCruiser in standaarduitvoering kost vliegklaar 62.000 euro met basale vlieginstrumenten.
zich bijvoorbeeld backpressure. een of bestuurder kritische door achterwaarts vergt ontpopt willen SportCruiser neus. de (snelheid)draad Stickinput toestel kts willen leveren opgepakt. Level het zakken amper rechtsom Linksom dat spoor tot een kost van het Overtrekken dit dan leidt snelheden de zoveel alert in Echt de zonder Vliegen overigens km/h). Amper is horizon met of een over rolroeren de bij): SportCruiser basale overmaat het euro gewoon met event. Ontkoppel Waarmee de om tot non een kracht. een 230 er vliegtuig. doet neus zijn zonder wat met vliegklaar van voor- flaps Een of van tot standaarduitvoering en precies ondersteuning behulp gezegd autopilot reagerend 62.000 geselecteerde moment met met vliegend (!), eist. abrupt de wordt meer vleugel. te nukken vlieginstrumenten. toestel aan een stijgen dan (ruim weer een maar voetenstuur wat ruim Op is bocht af je de mogelijk wegvallen 125 de zakt van tot leidt (hoort ervaring. zijn
editie de Het pilot volledige report lezen Oktober is 2008 te in
en CZAW slank afgewerkt. De SportCruiser uitstekend is rank,
voren uitzicht is en vleugels de de over Het naar door cockpitkap grote vrijwel onbelemmerd.
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.
- Log gratis in als abonnee van Piloot en Vliegtuig
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 4,50 per maand sluit je al een Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!