Het business model van NetJets Europe

De basis van NetJets Europe werd gelegd in 1964 met de oprichting van het Amerikaanse NetJets dat als eerste luchtvaartmaatschappij chartervluchten aanbood. NetJets Europe wordt in 1996 gelanceerd. Er zijn op dat moment twee vliegtuigen en tien werknemers. Na een aarzelend begin ontdekken ook de Europese zakenreiziger en vermogende particulier de voordelen van ‘fractional ownership’. In 2002 is is sprake van een vloot van veertien vliegtuigen en 89 klanten. In de jaren daarop volgend, komen de zaken echter in een stroomversnelling. De getallen spreken hier boekdelen. Op de valreep van 2007 telt de vloot ruim 140 vliegtuigen. Daarmee worden in dat jaar zegge 73.622 vluchten uitgevoerd naar 917 luchthavens in 136 verschillende landen voor de inmiddels 1.600 Europese deeleigenaren. Eind 2008 hoopt het bedrijf dat de klantenkring is doorgegroeid naar 1.750. NetJets Europe zal volgens schema in 2012 volledig CO2 neutraal zijn.

Premium artikel

Het artikel dat je probeert te lezen is een  Premium  artikel
 Premium  artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.

Premium abonnement

Voor slechts 4,50 per maand sluit je al een  Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!

Bekijk de aanbieding 

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Nieuwe vliegtuigen en analyses in je inbox ontvangen? Meld je hier aan voor de Piloot en Vliegtuig nieuwsbrief en ‘blijf voorop vliegen’. Nieuwe toestellen, analyses en eerste vluchten, speciaal voor jou.

Gerelateerd

Piloot en Vliegtuig oktober: nu in de winkel

Commandant Luchtstrijdkrachten André Steur over het succes van de ‘Fighting Falcon’. De comeback van de DHC Dash 8-turboprop, het 75-jarig jubileum van Breda Airport (Seppe) en nog veel meer.