Magazine

Piloot en Vliegtuig Editie 6-2018

In deze editie

In Piloot en Vliegtuig Editie 6-2018:

  • Verslagen in tekst en beeld van de eerste drie luchtvaartbeurzen die in 2018 plaatsvonden: Sun ’n Fun in het Amerikaanse Lakeland, de AERO 2018 in het Duitse Friedrichshafen en de ILA Berlin 2018.

 

  • Nederlandse nieuws: de ingewikkelde regelgeving waardoor Nederlandse helikopteroperators in hun bedrijfsmatige mogelijkheden beperkt worden. Daarnaast de komst van de nieuwe operator Air Charters Europe die grotere groepen zakenlieden wil gaan vervoeren in een Embraer ERJ135 ER en het moderniseringsprogramma van het Defensie Helikopter Commando.In ‘On the job’ maken we kennis met André Harte, instructeur op Vliegveld Middenmeer.

 

  • Tevens het verslag van een bedrijfsbezoek aan de Oostenrijkse (vliegtuig)motorbouwer BRP Rotax die de 140 pk sterke Rotax 915 iS introduceerde. Tijdens dit bezoek kon dit uitermate potente blok al aan de tand worden gevoeld tijdens een testvlucht met een BRM Aero Bristell Classic.

 

  • In deze editie wordt niet alleen op verschillende plaatsen aandacht besteed elektromotor aangedreven luchtvaartuigen, maar ook uitgebreid stilgestaan bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van biobrandstoffen.

 

  • We vliegen deze maand mee in een dieselmotor aangedreven Cessna naar Friedrichshafen en een Airbus A340-300 van Air Belgium tijdens een trainingsvlucht.

 

  • Nieuwe Russische GA vliegtuigen: de Rline Delphin 10 M en de Oskbes Mai/Kemz MAI 411.

 

  • Op de poster een bijzondere Airbus Family Flight. De Franse fabrikant maakt er al een gewoonte van om verschillende vliegtuigtypes gezamenlijk te portretteren. Dit keer viel die eerste te beurt aan een H160 helikopter, het A400M transportvliegtuig, de A350-900 XWB en de Eurofighter Typhoon.

 

  • Uit de oude doos: de Vickers Viscount dienst van KLM, de experimentele Gloster ‘Prone’ Meteor waarin piloten voorovergebogen stuurden en de Matra Moynet 360-6 Jupiter. Ander bijzonder nieuws: het ombouwen en moderniseren van driemotorige Yak 40s naar tweemotorige Yak STR-40DT varianten. Een gat in de markt?

 

  • Incidentanalyse: het belang van een correct berekend startgewicht. Want een verkeerde berekening van het startgewicht kan leiden tot een ongeval………

 

  • Als gebruikelijk zijn veel bijdragen voorzien van een videolink en/of een sprankelende slideshow.

Deze ePaper is toegankelijk voor abonnees

Om als abonnee van Piloot en Vliegtuig toegang te krijgen tot de ePapers kunt u hier een account aanmaken of inloggen.

Preview

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *