Edities

Piloot en Vliegtuig Editie 6-2018

In deze editie

 

  • In Piloot en Vliegtuig Editie 6-2018 verslagen tekst en beeld van de eerste drie luchtvaartbeurzen die in 2018 plaatsvonden: Sun ’n Fun in het Amerikaanse Lakeland, de AERO 2018 in het Duitse Friedrichshafen en de ILA Berlin 2018.

 

  • Nederlandse nieuws: de ingewikkelde regelgeving waardoor Nederlandse helikopteroperators in hun bedrijfsmatige mogelijkheden beperkt worden. Daarnaast de komst van de nieuwe operator Air Charters Europe die grotere groepen zakenlieden wil gaan vervoeren in een Embraer ERJ135 ER en het moderniseringsprogramma van het Defensie Helikopter Commando.In ‘On the job’ maken we kennis met André Harte, instructeur op Vliegveld Middenmeer.

 

  • Tevens het verslag van een bedrijfsbezoek aan de Oostenrijkse (vliegtuig)motorbouwer BRP Rotax die de 140 pk sterke Rotax 915 iS introduceerde. Tijdens dit bezoek kon dit uitermate potente blok al aan de tand worden gevoeld tijdens een testvlucht met een BRM Aero Bristell Classic.

 

  • In deze editie wordt niet alleen op verschillende plaatsen aandacht besteed elektromotor aangedreven luchtvaartuigen, maar ook uitgebreid stilgestaan bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van biobrandstoffen.

 

  • We vliegen deze maand mee in een dieselmotor aangedreven Cessna naar Friedrichshafen en een Airbus A340-300 van Air Belgium tijdens een trainingsvlucht.

 

  • Nieuwe Russische GA vliegtuigen: de Rline Delphin 10 M en de Oskbes Mai/Kemz MAI 411.

 

  • Op de poster een bijzondere Airbus Family Flight. De Franse fabrikant maakt er al een gewoonte van om verschillende vliegtuigtypes gezamenlijk te portretteren. Dit keer viel die eerste te beurt aan een H160 helikopter, het A400M transportvliegtuig, de A350-900 XWB en de Eurofighter Typhoon.

 

  • Uit de oude doos: de Vickers Viscount dienst van KLM, de experimentele Gloster ‘Prone’ Meteor waarin piloten voorovergebogen stuurden en de Matra Moynet 360-6 Jupiter. Ander bijzonder nieuws: het ombouwen en moderniseren van driemotorige Yak 40s naar tweemotorige Yak STR-40DT varianten. Een gat in de markt?

 

  • Incidentanalyse: het belang van een correct berekend startgewicht. Want een verkeerde berekening van het startgewicht kan leiden tot een ongeval………

 

  • Als gebruikelijk zijn veel bijdragen voorzien van een videolink en/of een sprankelende slideshow.

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig