MOBILE – Continental Motors heeft het noodlijdende Thielert Aircraft Engines uit het Duitse Liechtenstein voor een onbekend bedrag overgenomen. Continental en diens Chinese moedermaatschappij AVIC International zullen vervolgens het management in Amerika onderbrengen terwijl de productie in Duitsland zal blijven plaatsvinden.
De naam Thielert zal verdwijnen, wat niet geldt voor de gecertificeerde Centurion motorblokken 2.0 (135 pk), 2.0S (155 pk) en 4.0 V-8 (350 pk, inclusief aanvullende typecertificaten voor de Cirrus SR22 en Cessna 206).
Door de overname van Thielert wel Continental (dat zelf een eigen in 2012 gecertificeerde 230 pk sterke TD300 diesel voert) meer grip krijgen op de luctratieve diesel (ombouw)markt. De nieuwe eigenaar zal daarbij alles in het werk stellen om de beloofde 2.400 TBR (Time Between Replacement) te realiseren. Deze bedraagt op dit moment 1.500 uur. Ook zal de inmiddels beruchte gearbox problematiek (iedere 300 uur een wissel) worden aangepakt, waarbij in eerste instantie gemikt gaat worden op 600 uur.
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.
- Log gratis in als abonnee van Piloot en Vliegtuig
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 4,50 per maand sluit je al een Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!