FAIRBANKS – Wat er kan gebeuren als je in takeoff een motorstoring krijgt, kan Dale Hemman uit eigen ervaring vertellen. Hemman, een beroepspiloot met meer dan 8.000 uur vliegervaring, leidde op 26 juli 2012 een groep van twaalf vliegtuigen tijdens de zogenoemde ‘Let’s Fly Alaska’ air tour.
Kort na het loskomen hield de 300 pk sterke Continental IO-550 van zijn Beechcraft F33A Bonanza het voor gezien op een hoogte van 400 ft (120 m). Dit vooral dwong Hemman snel besluiten te nemen om te voorkomen dat hij in de bomen zou belanden. Het incident werd gefilmd door vier camera’s die ongeveer 41 seconden na de takeoff. Ondanks de heftige beelden, kwamen Hemman en zijn passagier er ongeschonden van af.
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.
- Log gratis in als abonnee van Piloot en Vliegtuig
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 4,50 per maand sluit je al een Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!