CHARLESTON – Lufthansa Airlines presenteert een iconische speciale livery ter ere van haar 100-jarig jubileum in 2026. Vanaf december zal een nieuwe Boeing 787-9 me het symbool van Lufthansa’s unieke identiteit over de hele wereld dragen: de kraanvogel.
De speciale livery bestaat uit een blauwe romp met een witte kraanvogel erboven, waarvan de vleugels overgaan in de vleugels van het vliegtuig. De vleugels van het vliegtuig worden zo feitelijk de vleugels van de kraanvogel. Een ontwerp dat volgens de luchtvaartmaatschappij beweging en elegantie, traditie en toekomst combineert.
Het werd in 2018 ontworpen als handelsmerk door grafisch ontwerper en architect Otto Firle , is de kraanvogel in de loop der decennia wereldwijd uitgegroeid tot het onmiskenbare onderscheidende kenmerk van Lufthansa.
Naast de kraanvogel zijn de cijfers “100” geïntegreerd aan de linkerkant van de romp en de letters “1926 / 2026” aan de rechterkant.
Een “100”-logo is ook op de onderkant van het vliegtuig geschilderd.
De Boeing 787-9 met registratie D-ABPU kreeg zijn speciale kleurstelling in Charleston, VS. Lufthansa zal het toestel met Allegri-interieur naar verwachting in november in Frankfurt in ontvangst nemen waarna de Boeing in december in de reguliere dienst wordt genomen en als vliegende ambassadeur zal fungeren om Lufthansa’s jubileum wereldwijd te promoten.

