SEATTLE – Bij Boeing is een begin gemaakt met de bouw van de eerste 777-8F. Een team heeft daarbij inmiddels huidpanelen en liggers voor de vleugels gemaakt, die samen met de liggers de vleugels sterkte en vorm geven. De vleugelliggers van de 777-8F zijn meer dan 30,5 meter lang.
De productie van grote onderdelen voor de 777-8 Freighter is inmiddels ook in volle gang bij Boeing en belangrijke leveranciers, waaronder Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries en Subaru, ter ondersteuning van de eerste levering die gepland staat voor 2028.
Ingenieurs hebben volgens Boeing meer dan tachtig procent van de tekeningen voltooid die de configuratie van de 777-8 Freighter definiëren en werken verder aan het gedetailleerde ontwerp van systemen en onderdelen. Teams testen systemen ook in laboratoria om aan te tonen dat ze naar behoren functioneren.
De 70,86 m lange vrachtvariant van de nieuwe 777 krijgt een vliegbereik van 4.410 nm (8.167) km bij een nuttige lading van 112.300 kg, waardoor er tien ton meer mee kan dan in de huidige 777F.
Tot op heden zijn 59 Boeing 777-8F’s besteld door onder meer Cargolux en Lufthansa Cargo.

