Auteur Goof Bakker ontving een berichtje van vliegvriend Tom van der Meulen. Als airshow-bezoeker hebt u Van der Meulen al honderden keren kunnen zien, in de bubble canopy van zijn superstoere P-51 Mustang, Damn Yankee. Hij is – in Bakker’s ogen terecht – verontwaardigd dat een net zestig jarige niet meer single pilot operaties mag vliegen. Hieronder is zijn brief!
De idioterie van 60+
Word je in Nederland 60 jaar, dan krijg je van de overheid een virtueel spuitje. Als 60 plusser mag je namelijk geen pilot in command meer zijn op een Single Pilot operation waarbij passagiers worden vervoerd.
jaar als 60 je minimaal limiet, de 67 moeten dan verdient. je niet bent, als werken tenminste is mee brood vlieger tot tegenwoordig maar We je er
wordt Dit mag. Pilot medische geen gaat CAT meer vanwege feit is om of aanjager bent, Single duidelijk reden dat 60 te aan De Nee, het de is is mag NACA, de passen redenen. deze capabel leeftijdsdiscriminatie uitvoeren. organisatie niet je te commerciële om je antieke maken voor of uitsluitend dat en pure het leeftijdsdiscriminatie, je operators, branche de dat niet vluchten immers er GA regelgeving
voor is ILenT bestaat veel de zinvol/noodzakelijk typisch formulier, kan eenmaal hiervoor dus vindt. weer mee hebben. maar gevraagd. vragen regelen vorm. hun in het niet iets om bij de ontheffing te echt, formulier ILenT Het doen zinloos nu ontheffing iets niet Gewoon een niet. formulier gemaakt om krijgt maar ILenT, nuttigs je Maar is te verplicht er gewoon Je is het omdat formulierenbibliotheek dit te dat
mag genoeg het de om verdient? volledig noodzakelijk ontheffing “u waarop dat om ontheffing. zijn voor te kunnen wanneer nooit ons Je bemoeien zich een niet haar aantonen met een of inkomen verlenen”. het deze aanmerking te in overheidsdienst kan Immers komen invullen wijze is iemand heeft Sinds
geconcludeerd Pilot is wordt dat de van en sommige op dat dus CAT CAT staat jaar. de simpel gevallen 40 dossier, door Single en enkele en dan dat 60+-er EASA, 60 bereikt uitgevoerd worden wordt het Als gekeurd 40 als toetst 2017 van dat dan iets van in dienst risico het uitgevoerd dan in geen ze jaar leeftijdsgrens door Pilot onderzoek de Elke kunnen stellen; van op jaar jarenlang te piloot. er doe jaar op als 60+ is 60 voor om houder ouder ILenT heel de je uitsluitend voor dat TNO, gronden en op beschik dus zit CPL onzin een vliegers. niet vluchten jaar je reden Bovendien medische half meer grootste al heeft zeggen vluchten Single het over medisch elk basis
wel lage hoogte maken inspectievlucht opeens maar prachtig matige gevlogen een snelheden op lage zou wel is met 60+-er en overigens als VFR meenemen is dat en uitvoeren hij Wat rondvlucht het legaal niet het wanneer onveilig een een wordt mag dan en dezelfde mag, meteorologische veilig. betalende deze het dag weer zijn. is relatief als omstandigheden, onder mensen omdat Je weer piloot later, waarbij te passagiers, ook is, om kennelijk verboden
is aan laat kunnen zijn. onze gewoon alle Politiek eens er bewindsvrouw, en aan leeftijdsdiscriminatie te zegt om eens ILenT dit aan werk voor hun stellen de doen? Dit advies gaat ook te adopteert Wanneer het plussers nu zij veranderen een die oproep kaak en deze EASA 60 te de luchtvaart vragen ook stellen en
van Oostwold. eigenaar Meulen en Tom van der getekend: Directeur Voorzitter Was Vliegbedrijf Vliegveld NACA van Meulen der Tom
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.
- Log gratis in als abonnee van Piloot en Vliegtuig
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 4,50 per maand sluit je al een Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!