SEOUL – President-directeur van KLM, Pieter Elbers en Prof. dr. Henri Werij, Decaan Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft tekenden zondag (2 juni) op het jaarcongres van de IATA in Seoul een nieuw samenwerkingsproject tussen KLM en de TU Delft gericht op het verduurzamen van de luchtvaart.
gaat van aan het geheel toekomstige geeft benadering de innovatief TU vliegtuigconcept, over een Delft onderzoek lange V. Het een en naar doorkijk vliegtuigontwerp van Flying een bijdragen duurzaam betreft nieuwe daarbij vliegen zogenaamde het KLM afstanden. het
Dit brandstof de Airbus waarbij een de procent minder meest A350, zijn door aerodynamische de de gewicht moderne het vliegtuig vliegtuigontwerp, een het lager in brandstoftanks verbruikt betere vleugel, geïntegreerd twintig nu. en en vrachtdek passagierscabine, vorm van dan
KLM Dagen op schaalmodel een Deze de 100ste publiek ware verjaardag tijdens en 2019 het worden naar oktober op van de Schiphol. worden aan KLM. vliegend gepresenteerd van van Experience grootte In segment georganiseerd aanleiding interieur een dagen het officieel
maar nu, van A350. een heeft mogelijk en luchthavens, dezelfde is het toestel vliegtuig kan Het gates een en toekomst, de de in vliegtuigontwerp vliegtuig toestel het minder oorspronkelijk worden dezelfde gebruik A350. wordt maakt Airbus zoals taxibanen de A350, ontworpen hangar de als op infrastructuur Daardoor het geavanceerde huidige het probleemloos meest Flying-V vergeleken dan van als spanwijdte. lang de Hoewel voor past wel met
De is. kleiner en – hoeveelheid standaard in hetzelfde dezelfde de is vervoert configuratie – 314 ongeveer Flying-V weerstand lager aantal de A350, dan 160m3 vracht passagiers daarnaast waardoor De Flying-V de
vliegtuig zijn, benutten. geeft te zo van het mogelijk de passagiersbeleving het nieuwe naar de zitplaatsverdeling moet wordt het licht te een om goed mogelijk zo een verbeteren, van om en toiletten. de efficiëntieverbetering de gekeken de passagiers. onderzoekers ontwerp de ook Alles in vleugels vliegtuigontwerp stoelen van De Flying-V van Ook unieke comfort tot mogelijkheid in
aan vliegtuig krijgt straalmotoren. straalmotoren maar het voortstuwing, nog De Flying-V die van de huidige In het gebied op elektrisch zoals de eenvoudig gesteunde Flying-V meest ontwerp aangepast markt zijn. op kerosine, energiezuinige het kan innovaties vliegt op worden
Edwin Delft Studio TU Wallet, (Beelden: OSO)
Premium artikel
Het artikel dat je probeert te lezen is een Premium artikel
Premium artikelen zijn alleen toegankelijk voor premiumleden én abonnees van Piloot en Vliegtuig.
- Log gratis in als abonnee van Piloot en Vliegtuig
- Abonneer om onbeperkt Premium artikelen te lezen
Premium abonnement
Voor slechts 3,99 per maand sluit je al een Premium abonnement af.
Zo heb je altijd actuele en vakkundige informatie tot je beschikking waar en wanneer je maar wilt!