Pagina 33 van: Piloot en Vliegtuig Editie 08-2023
PILOOT EN VLIEGTUIG AUGUSTUS 2023 33
straight in te vliegen op baan 05 en dan rechtstreeks naar het IJsselmeer
uit te vliegen. Super geregeld.
Bij Drachten lag ook een kleine hindernis. Daar is alleen baan 25 in ge-
bruik en we moesten...
PILOOT EN VLIEGTUIG AUGUSTUS 2023 33
straight in te vliegen op baan 05 en dan rechtstreeks naar het IJsselmeer
uit te vliegen. Super geregeld.
Bij Drachten lag ook een kleine hindernis. Daar is alleen baan 25 in ge-
bruik en we moesten op baan 07 de touch and go doen. Omdat landen
niet mocht, spraken we af daar een low pass te maken en zo hielden
we ons toch aan de wet. Ook de CTR Eindhoven/Volkel deed een duit
in het zakje, want een verplichte route door de CTR langs visual repor-
ting points zou ook te veel tijd in beslag nemen van en naar Budel. We
spraken af dat we door de TMA van EHEH zouden vliegen boven 3.000
ft (914 m) om buiten te CTR te blijven. Ook prima geregeld. Van tevo-
ren was overigens het tijdschema met alle velden doorgenomen en was
Bijschrift
??
? ?
??
??
Langs Rotterdam…
De gevlogen route, met de klok mee vanaf Seppe.
32-33-34_elfveldentocht.indd 33 17-07-2023 16:42