Laat ik eens even echt Nederlands beginnen:
de huidige eigenaar wil ‘minder dan 200K’. Dat
heeft hij er zelf ooit ook voor betaald. Maar hij
heeft er vrij recent voor 40K aan versleuteld.
Geen onredelijke prijs, dunkt me.
Voor dat geld koopt u een Warbird mét Historie.
Dat kan 90 procent van de warbird-eigenaren in
Nederland niet zeggen. De piloot die er rondjes
mee draaide boven de Ho-Tsji Minh-route in
1969 (terwijl de kogels hem om de oren vlo-
gen) leeft zelfs nog. Wij van de bijpassende
Stichting Postbellum hebben regelmatig contact
met hem.
Met de juiste aanpak zijn er jaarlijks een flink
aantal airshow-vluchten mee te maken.
Ja, door u! Zelf vliegend, of meevliegend.
Want het toestel is op shows zeer gewild, heb-
ben we het afgelopen decennium ontdekt. Er
waren jaren waarbij we vrijwel kostendekkend
hebben kunnen vliegen. Er zijn immers vrijwel
altijd heel aantrekkelijke ‘VIP’-vergoedingen in
het spel: B&B, BBQ, Bier en vaak ook Brandstof.
Af en toe zelfs cash. U zit dus geheel betaald te
borrelen tussen de Red Arrows en de Blue An-
gels, bij wijze van spreken. Juist bij de beperkin-
gen die vliegshows dezer dagen kennen, blijft
de O-2 een aantrekkelijke optie voor de organi-
satoren.
Alle kennis daartoe is aanwezig in onze ‘Stich-
ting Postbellum’. U koopt derhalve niet alleen
een prachtig vliegtuig, maar en passant ook elk
jaar weer een aantal interessante en leuke
vliegdoelen. Voor de liefhebber van ‘warbirds’
en airshows een prachtige kans.
Eén koper is ideaal, maar ook een stichting met
(veel) meer eigenaren is denkbaar. Daarvoor
zijn al de eerste steentjes gelegd. Er zijn boven-
dien een paar zaken die het toestel financieel
nóg aantrekkelijker maken, maar die zijn in dit
kader niet een-twee-drie uit te leggen. En o ja:
u krijgt er een in O-2-kleuren gespoten V8-Che-
vy-Van bij!
Mail daarom snel voor meer info. Volledig vrij-
blijvend, vanzelfsprekend.
PS De foto is van Peter Steehouwer die mooie-
re foto’s maakt vanaf de grond dan menigeen
‘air-to-air’..
TAKE-OFF Door: Goof Bakker
O-2 VOOR WÈNIG
U koopt een
prachtig
vliegtuig
Goof Bakker
is luchtvaartpublicist
goofbak@planet.nl
Bijschrift
Crewmind is een Belgisch expertise centrum voor luchtvaartpsychologie.
Crewmind biedt psychologisch expertise en advies met betrekking tot
psychologische beroepskeuringen voor piloten, in opdracht van de
luchtvaartgeneesheer of op vraag van luchtvaartmaatschappijen.
Daarnaast biedt Crewmind trainingen en supervisie aan voor peer
support programma’s voor luchtvaartmaatschappijen. Luchtvaartperso-
neel kan bij Crewmind terecht voor behandeling van psychiatrische en
psychologische problemen, waaronder ook alcohol- en drugsmisbruik.
CREWMIND
North Sea Aviation Center – Nieuwpoortsesteenweg 943 – 8400 Oostende
www.crewmind.net – info@crewmind.net
Hulp nodig
met het
vertellen
van het
verhaal van
uw bedrijf?
DOWNLOAD HET
GRATIS E-BOOK!
eismacontentmarketing.nl/ebook
Eisma Content Marketing maakt voor u: bedrijfsvideo’s | instructievideo’s
whitepapers | casestudies | blogs | magazines | animaties | infographics | persberichten
projectdocumentaties | trainingen | projectvideo’s | workshops | productvideo’s | webinars
21_takeoff.indd 21 17-01-2023 15:40