Nieuws

RIGA – SmartLynx Airlines heeft een zesde bij Elbe Flugzeugwerke (EFW) omgebouwde A321-200 P2F in gebruik genomen en is van plan deze vrachtvloot vloot tegen het einde van dit jaar uit te breiden tot dertien. Eind 2024 moeten daar tenminste nog eens vier bij gekomen zijn.

Het zesde toestel (dat in juni 2000 door Finnai in gebruik werd genomen), de YL-LDP, landde recent voor de eerste keer op de luchthaven van Riga, de allereerste registratie van dit vliegtuigtype onder een Letse AOC. Een zevende A321-200 P2F wordt binnenkort verwacht. Beide vliegtuigen worden gehuurd bij JLPS Ireland.

Met een capaciteit van maximaal veertien (88” x 125”) containers op het hoofddek en tien LD3-45W containers op het benedendek, kan een A321-200 P2F tot 27.000 kg vracht vervoeren over een afstand van 2.300 nm (4.260 km).

De vliegtuigen hebben een hydraulisch aangedreven, elektrisch vrachtdeur op het hoofddek van 3,65 meter breed en 2,13 meter hoog die toegang geeft tot eeen vrachtcompartiment van 3,7 meter breed en 34,44 meter lang.

De directe operationele kosten voor de A321F zijn tot 30% lager in vergelijking met de klassieke Boeing 757-200 en 737.

Foto’s: Smart Lynx Airlines.

Met momenteel slechts een handvol A321-200-vrachtvliegtuigen in de lucht, bevindt SmartLynx Airlines zich in een unieke positie om de industrie te leiden met haar ambitieuze groeiplannen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.