Nieuws

WASHINGTON – De Federal Communications Commission (FCC) heeft voorgesteld regels om draadloze communicatie mogelijk te maken voor het gebruik van onbemande vliegtuigsystemen in de 5030-5091 Mhz-band.

Onbemande vliegtuigsystemen (UAS) opereren tegenwoordig voornamelijk onder regels voor draadloze communicatie zonder vergunning en laag vermogen of met experimentele licenties. Gezien de belangrijke huidige en potentiële toepassingen voor deze systemen, zal de FCC manieren overwegen om de betrouwbaarheid van hun operaties verbeteren.

Om de veilige integratie van onbemande vliegtuigen in gecontroleerd luchtruim verder te bevorderen en de vluchtcoördinatie te vergemakkelijken, stelt de commissie een voor UAS-exploitanten een ​​vergunning te verlenen voor de luchtvaart VHF-band om te communiceren met luchtverkeersleiding en andere vliegtuigen met behoud van de integriteit van de band.

In Amerika houden zich momenteel zowel Reliable Robotics als Xwing zich bezich met dergelijke autonome vluchten. Daarbij werd Xwing door Cessna’s moederbedrijf Textron Aviation gevraagd te gaan samenwerken bij de verdere ontwikkeling van autonoom uitgevoerde vluchten terwijl Reliable Robotics gaat samenwerken met de in Ierland gevestigde luchtvaartdienstverlener ASL Aviation Holdings om het gebruik van geautomatiseerde tweemotorige turboprop vrachtvliegtuigen te verkennen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.