Nieuws

ST. LOUIS – Boeing heeft een nieuwe open-autonomie-architectuur voor onbemande MQ-25s virtueel gedemonstreerd. Hierdoor kan volgens de fabrikant de Amerikaanse marine hub missie-effectiviteit vergroten door de capaciteit van bemand-onbemand teaming (MUM-T) snel te integreren.

De niet gepatenteerde architectuur, gebaseerd op de Open Mission System-specificatie van de overheid, vormt de basis voor dit geavanceerde MUM-T.

Een door Boeing geleid team demonstreerde virtueel hoe andere vliegtuigen de architectuur van de MQ-25 kunnen gebruiken en deze kunnen belasten met het uitvoeren van tank- en inlichtingen-, bewakings- en verkenningsmissies (ISR) – allemaal binnen het missieluchtruim en zonder traditionele communicatie met een grondcontrolestation.

De MUM-T-demonstratie werd uitgevoerd met Northrop Grumman’s E-2D Advanced Hawkeye commando- en controlevliegtuig, Boeing’s P-8A Poseidon maritieme patrouille- en verkenningsvliegtuig en Boeing’s F/A-18 Block III Super Hornet straaljager.

Met behulp van bestaande operationele vluchtprogrammasoftware en datalinks, gaven de vliegtuigen veilig en efficiënt vier virtuele, autonome MQ-25’s de opdracht om ISR-missies uit te voeren.
De F/A-18 maakte ook gebruik van zijn geavanceerde tactische datalinks en Boeing’s conceptuele “Project Black Ice” crew-voertuiginterface, waardoor de werklast van de vliegtuigbemanning aanzienlijk werd verminderd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.