Nieuws

CROMVOIRT – KLM heeft vrijdag (27 mei) tijdens het Dutch Open 2022 de nieuwe Premium Comfort Class gepresenteerd. Het is een nieuwe tussenklasse met meer ruimte, luxe, keuze, comfort en privacy dan in de huidige Economy Class, tegen een voordeliger tarief dan de World Business Class. Met de Premium Comfort-klasse komt KLM naar eigen zeggen tegemoet aan de behoeften en wensen van zowel vakantie- als zakenreizigers.

Premium Comfort is een geheel nieuwe klasse met een eigen cabine voorzien van nieuwe stoelen en een eigen service en catering. Afhankelijk van het type vliegtuig zijn er 21 tot 28 stoelen in de Premium Comfort-sectie, die beschikt over bredere stoelen met meer beenruimte, een groter beeldscherm en een voetensteun.

De nieuwe stoelen in de Premium Comfort zijn een ontwerp van Collins Aerospace in samenwerking met de specialisten van KLM Customer Experience en onderscheiden zich, behalve door het mooie ontwerp en het geboden comfort ook door de gewichtsreductie ten opzichte van eerdere stoelen.

De stoelen in Premium Comfort kunnen bovendien verder achterover worden gezet dan de stoelen in de Economy Class. Ombouw van de toestellen wordt uitgevoerd door de specialisten van KLM Engineering & Maintenance op Schiphol-Oost.

De eerste vliegtuigen die worden uitgerust met Premium Comfort zullen op routes naar Noord-Amerika worden ingezet. De verwachting is dat vanaf eind juli 2022 Premium Comfort op steeds meer intercontinentale bestemmingen te boeken zal zijn.

De  ‘Premium Comfort Class-ervaring’ begint volgens KLM al op de luchthaven: meer bagagevrijheid en SkyPriority-diensten zoals voorrang bij het inchecken en instappen.

1 reactie op “KLM introduceert nieuwe Premium Comfort ’tussenklasse’

  1. Ik noem deze tussen klasse een ‘business class light” versie. Goed dat de KLM óók deze vorm van comfort gaat bieden op lange afstand vluchten waar extra comfort soms geen overbodige luxe is als je het kan betalen. Bij de introductie van de Boeing 747 hadden eerste klas passagiers een relatief mindere stoel en dat geldt ook voor de eerste generatie business class afdeling, toen men in 1974 met het “FFF” programma begon. Full Fare Facility geheten als ik mij niet vergist. Misschien leuk om eens een paar luchtvaartmaatschappijen eens wat deze klasse, Premium Comfort, betreft met elkaar te vergelijken zoals Emirates, Lufthansa en Singapore Airlines.

De 5 beste tips voor 'Air-to-air fotografie'?

Die krijg je vanmiddag tijdens de Online Masterclass! 
I.s.m. Cristian Schrik | Meld je snel aan

Gratis voor abonnees | vanaf 16:30 uur