
GENÈVE- Airbus Corporate Helicopters (ACH) heeft tot op heden veertien van de vijftien geselect eerde ‘Aston Martin’ ACH 130s verkocht aan klanten wereldwijd. Voldoende reden voor de fabrikant om de samenwerking met het exclusieve automerk voort te zetten en een tweede serie in de markt te zetten. Dit werd door ACHbekend gemaakt tijdens de zakenluchtvaartbeurs EBACE 2022 in Genève.
Autofabrikant Aston Martin Lagonda en ACH presenteerden op 3 januari 2020 in het Franse Courchevel de ACH) H130 waarbij voor het Aston Martin logo veel ruimte was gereserveerd. Ontwerpteams van beide partijen ontwikkelden in de twaalf maanden daaraan voorafgaand een ACH130 concept waarbij gekozen kan worden uit vier exterieur en evenveel interieuropties.
De ACH130 in deze uitvoering kreeg een ‘Stirling Green’ exterieur. Daarnaast kan gekozen worden uit een Xenon Grey, Arizona of Ultramarine Black ‘livery’.
De cabine kan worden ingericht met ‘Pure Black’ ultra suede bekleding met naar keuze lederen zetels in de kleuren Oxford Tan, Pure Black, Cormorant en Ivory. Daarbij werdnadrukkelijk gekeken naar het interieur zoals dat bij Aston Martins DB11 wordt gevoerd.
De helikopterfabrikant voert sinds 2015 al een Mercedes-Benz Style VIP versie van de H145 met nog luxueuzer uitgevoerde cabine met nieuw ontworpen stoelen, in flight WiFi en een nieuw interieur met echte houten vloer.



