Nieuws

EVERETT – Elektromotor fabrikant magniX n, heeft AeroTEC en Air Tindi als industriepartners geselecteerd voor her NASA Electrified Powertrain Flight Demonstration (EPFD)-project.

Via magniX wil de Amerikaanse lucht- en ruimtevaartorganisatie NASA elektrische voortstuwingstechnologie demonstreren om een ​​hybride De Havilland Canada Dash 7-vliegtuig aan te drijven, met een eerste vlucht gepland voor 2025.

Air Tindi, een commerciële operator uit Yellowknife, Canadian Northwest Territories, zal het vliegtuig leveren. AeroTEC uit Seattle zal het demonstratievliegtuig ontwerpen, aanpassen en testen in zijn Flight Test Center op Grant County International Airport in Moses Lake,

Het omgebouwde DHC-7-vliegtuig zal worden aangedreven door twee PT6-motoren en twee magniX magni650 elektrische voortstuwingseenheden (EPU’s). Dat voortstuwingssysteem is ontworpen om de bedrijfskosten te verlagen, het geluid te verminderen en tegelijkertijd de energie-efficiëntie te verhogen.

De 200 kg wegende magni650EPU staat voor maximaal 640 kW (871 pk) in de boeken en 560 kW (762 pk)continu bij een nominaal koppel van 2.820 Nm en 3.020 Nm maximaal.

Het prototype heeft de potentie om de introductie van hybride elektrische vluchttechnologieën voor de commerciële luchtvaart te versnellen.

De 5 beste tips voor 'Air-to-air fotografie'?

Die krijg je vanmiddag tijdens de Online Masterclass! 
I.s.m. Cristian Schrik | Meld je snel aan

Gratis voor abonnees | vanaf 16:30 uur