Nieuws

LONDON- British Airways heefr een meerjarig contract afgesloten met Phillips 66 Limited voor de levering van Sustainabele Avition Fuel (SAF). Deze brandstof zal vanaf de raffinaderij in Humber via bestaande pijpleidingen rechtstreeks naar Heathrow zal worden getransporteerd.

De leveringen moeten in eerste instantie een reductie opleveren van honderdduizend ton CO2. Volgens de luchtvaarmaatschappij een equivalent van 700 emissieloze vluchten tussen Londen en New York met een Boeing 787 Dreamliner.


Teven werd bekend bekend dat moederbedrijf International Airlines Group (IAG) de komende jaren 400 miljoen dollar gaat investeren in het omschakelen van kerosine naar SAF. Dit levert volgens IAG een CO2 reductie op van tachtig procent vergeleken met kerosine/Jet A1.

1 reactie op “British Airways laat 787 in 2022 op SAF vliegen

  1. Anton Schiere schreef:

    Mooie ontwikkeling !

    Vraagjes:
    – Het toestel tankt op Heathrow 100% SAF van Philips 66 Ltd., is dat voldoende voor ook de retourvlucht vanuit JFK?
    – Als het toestel naar LA of San Francisco vliegt gaat het dan terug op 100% kerosine?
    – Kun je SAF en kerosine per vlucht wel wisselen, al ontstaat er natuurlijk nog wel een beetje mengbrandstof?
    – Of zorgt BA ervoor, dat op elke met dit toestel aangevlogen luchthaven steeds voldoende 100% SAF van Philips 66 Ltd. voor de retourvlucht naar Heathrow klaarstaat, zodat de tanks in dit toestel 100% SAF blijven?

De 5 beste tips voor 'Air-to-air fotografie'?

Die krijg je vanmiddag tijdens de Online Masterclass! 
I.s.m. Cristian Schrik | Meld je snel aan

Gratis voor abonnees | vanaf 16:30 uur