Nieuws

LONDEN – Het interieur van het Nederlandse regeringsvliegtuig PH-GOV is door het Britse tijdschrift Design et al bekroond met een International Yacht & Aviation Award.

Het door de Brit Robin Dunlop van het Britse Altea ontworpen interieur werd gerealiseerd bij Fokker Techniek. Altea is gespecialiseerd in de VIP inrichting van vliegtuigcabines.

De awards werden in de categorie ‘luchtvaart’ verdeeld over ‘private jet design’ met in de kleine categorie de Eviation Aircraft’ Alice, de HondaJet, het Bossa Nova interieur van de Embraer Phenom en het Thermidor exterieur van de Falcon 900 van Olivier Dassault als kanshebbers.

In de categorie van grote zakenjets ging het dit jaar tussen de nieuwe Gulfstream G700, de Bombardier Global 6500, de Dasault Falcon 6X en de Boeing Business Jet (BBJ) PH-GOV

Foto’s: Altea

4 reacties op “Foto’s: PH-GOV valt in de interieurprijzen

  1. Cees Straus schreef:

    Zo zie je maar dat je voor de domste ideeën nog een mooi prijsje kunt scoren. Ik zie onze geliefde vorst en vorstin al gezellig in die treinfiguratie van het meubilair neerstrijken. Wie van ons, hoor ik ze denken gaat er omgekeerd en dus achterwaarts stijgen en landen ? Ik vloog in de tijd van de Sovjet-Unie eens met een binnenlandse vlucht met een Tupolev naar Leningrad en was zo onwetend dat ik me een positie op een hele rij achterwaarts vliegende stoelen liet aanbieden. Eenmaal ter plekke beland, zag ik dat er geen enkele (Russische) passagier was die ook voor zo’n stoel in het verder toch heel volle toestel in aanmerking wilde komen. Na aankomst in ‘Pietertje’ gaf ik ze half misselijk het volste gelijk.

  2. Jan E. Mons schreef:

    Als reactie op Cees Straus 11 september 2020:

    Sommige mensen kunnen niet tegen achteruit reizen.
    Ik heb diverse keren in een vliegtuig omgekeerd gereisd en ben dus achterwaarts opgestegen en geland, o.a. in een Tupolev 134A.
    Geen centje pijn. Het zou zelfs veiliger reizen zijn: bij een plotselinge stop wordt je in de stoel geduwd in plaats van gelanceerd.

  3. Frans EEKHOUT schreef:

    Dat “achteruit” zitten is zelfs in een trein, of ander vervoermiddel juist de beste plaats om te zitten heb ik met hoge snelheid eens ervaren toen men een noodstop moest maken, en in menig Amerikaans militair vrachtvliegtuig komt men juist die configuratie ook weleens tegen. Het interieur van de PH-GOV is “nuchter Hollands” niet overdadig luxe, maar “comfortabel functioneel”. Toch een Proficiat voor de bedenker van dit interieur dat gerealiseerd werd bij Fokker Techniek en men eer aandoet aan de kwaliteiten die Fokker al vele jaren kent !

  4. Drs J.H.J. Borgstede schreef:

    In 2000 bezocht ik de CESSNA-fabrieken in Independence (152 etc.) en Wichita. Daarna vlogen we naar New Orleans in een toestel van South West Airlines en vloog ik achterwaarts, maar dat was voor mij geen enkel probleem. (Ik heb in een trein ook geen last) Het zit bij een aantal mensen gewoon tussen de oren, dat ze denken, er niet tegen te kunnen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.