Nieuws

MADRID –   Het Spaanse technologiebedrijf Indra is op 24 juni begonnen met een eerste serie testvluchten waarbij de Optionally Piloted Vehicle (OPV) Targus vanaf de grond bestuurd werd in het luchtruim boven Galicië.

Daarbij werd een speciaal communicatieprotocol afgesproken met de verkeersleiding van Santiago de Compostela Airport. Tevens werd gevlogen onder de door de European Aviation Safety Agency (EASA) vastgestelde Flight Conditions voor OPV.

Tijdens de testvluchten werd de take off door een piloot gedaan, waarna technici van Indra en Gaerum de besturing over namen om de werken van de sensoren en besturingssystemen te testen.

De Targus is een bij Indra ontwikkelde onbemande variant van de  Tecnam P2006 MRI. Dat toestel heeft een spanwijdte van 11 m,  een MTOW van 1.250 kg waarbij het tot twaalf uur onafgebroken patrouilleren op 180 nm (334 km) van de kust. 

P2006T MRI 
Indra ontwikkelde deze P2006T MRI in eigen beheer als goedkoop maritiem verkenningsvliegtuig dat met twee bemanningsleden zes uur lang op 30 nm (55 km) van de kust kan patrouilleren.  Het toestel is uitgerust met een hoge resolutie camera infrarood sensoren, een Seaspray 5000E radar, een automatisch identificatiesysteem (AIS) en real time (Inmarsat) satellietcommunicatie. Met deze variant is sinds eind 2015 door de Spaanse kustwacht tijdens Frontex missies de nodige ervaring opgedaan. 

P2006MRI-INDRA

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.