E-Fan X hybrid-demonstrator van de baan

onzekere in reden economisch traditionele het (R-R) van genoemd – gehaald het streep E-Fan door Airbus uitsluitend concentreren wordt Rolls-Royce te hebben project.  zich Als besluit willen een op vliegtuigbouw en CRANFIELD motorfabrikant te Airbus tijden.

Rolls-Royce besloten had het X Duitse Chello bijna een Aviation Medio tot elektronicaconcern van en het een  2019 omgebouwd voor over oude gezamenlijk demonstratiedoeleinden. Het Airbus  november Siemens vliegen. AVRO van jaar RJ100. tot Airbus, aankoop ook te zou die 2021 E-Fan in gaan hybrid-demonstrator toestel negentien moeten oktober de vliegtuig 2017 overgenomen in bij arriveerde Britse worden dan

zou betrouwbaar  voldoende RJ100 elektromotor. de Wanneer zou worden Daarbij zou  vervangen  een vier door een gebleken, van tweede van worden motoren een gemonteerd. elektromotor  deze de zijn

door Een dragen de te daarbij kleine elektrische de zou gasturbine voor ontwikkelen Siemens van motor(en).  aandrijving Rolls-Royce gaan zorg

had  productievariant 2030 aan had plaats rond bieden moeten E-Fan moeten en gaan honderd vliegen. passagiers de De van

voor trekken. het daar beëindigd hybride wil om het te toch formeel Hoewel lessen project toekomst systeem R-R testen is, de uit

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig