Nieuws

PARIJS – De Mitsubishi Aircraft Corporation heeft tijdens de Paris Air Show 2019 meegedeeld verkennende gesprekken te gaan voeren voeren met een mogelijke Amerikaanse klant. Deze wil mogelijk vijftien SpaceJet M100 toestellen aanschaffen om daarmee vanaf 2024 te gaan vliegen.

Volgens de fabrikant kan de M100 een ‘game changer’ gaan worden vanwege de ongekend ruime cabine en dito bagagebakken. Ook worden de laagst denkbare operationele kosten dankzij 78,2 kN sterke P&W PW 1200 GTF motoren, een geoptimaliseerde weerstandsarme romp en de toepassing van koolstofvezel versterkte composiet materialen en lithium versterkt aluminium.

In de 2,02 m hoge M100 cabine worden stoelen voorzien in een 2-2 opstelling met een stoelbreedte van 47 cm. Het toestel gaat plaats bieden aan 70-88 passagiers.

De M100 wordt 34,5 m lang en krijgt een spanwijdte van 27,8 m bij een MTOW van 39.008-42.000 kg. Er wordt op FL390 (11.900 m) bij een kruissnelheid van 0,78 Mach een vliegbereik voorzien van 1.910 nm (3.540 km)

De Mitsubishi Aircraft Corporation stapte in juni 2019 af van de type-aanduiding Mitsubishi Regional Jet (MRJ) series en verving deze door de nieuwe SpaceJet series. Daarin worden naast de M100 ook de M90 (76-92 stoelen) en mogelijk de M200 (tot 100 stoelen) aangeboden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.