Nieuws

TOULOUSE – Drie Franse luchtvaartingenieurs gaan via hun nieuwe bedrijf Aura Aero op basis van de Mudry Cap 10 een tweetal nieuwe tweezitters op de markt brengen, de Integral S en en de Integral R staartwielvariant.

Beide vliegtuigen worden in de markt gezet voor aerobatic vliegen (+9/-0 G). Ook kunnen de vliegtuigen ingezet worden als trainer, als toestel waarmee Upset Recovery Training kan worden gegeven of gebruikt worden voor recreatieve doeleinden.

De tweezitters krijgen een spanwijdte van 8,78m, een hoogte van 2,46 m en een lengte van 7,26 m en worden geleverd met een ballistische reddingsparachute alsmede chrash bestendige stoelen en brandstoftanks.

De Integral R krijgt een 210 pk sterke AEIO-390 voor het brandschot, terwijl voor de S versie een AEIO-360 van 180 pk wordt voorzien. Daarmee moeten kruissnelheden tot 151 kts (280 km/h) mogelijk worden bij een vliegbereik van 700 nm (1.111 km). Beide vliegtuigen krijgen een MTOW van 815 kg, een tankinhoud van 175 l.

Volgens Auro verbruiken de Integral varianten dankzij elektronische ontsteking minimaal vijftien procent minder brandstof terwijl daarnaast zes procent meer vermogen wordt geleverd.

Beide vliegtuigen zullen tijdens de Paris Air Show 2019 ten doop worden gehouden. Gemikt wordt op een marktintroductie in 2020.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.