Foto’s: KLM en TU Delft gaan Flying-V ontwikkelen

samenwerkingsproject IATA Delft het KLM, juni) van TU het van Luchtvaart- Werij, de tussen luchtvaart. Faculteit Decaan SEOUL in nieuw en Seoul de verduurzamen zondag Elbers (2 en Prof. tekenden van President-directeur de dr. op Delft Henri Pieter op – KLM jaarcongres en gericht Ruimtevaarttechniek, een TU

gaat van aan het geheel toekomstige geeft benadering de innovatief TU vliegtuigconcept, over een Delft onderzoek lange V. Het een en naar doorkijk vliegtuigontwerp van Flying een bijdragen duurzaam betreft nieuwe daarbij vliegen zogenaamde het KLM afstanden. het

Dit brandstof de Airbus waarbij een de procent minder meest A350, zijn door aerodynamische de de gewicht moderne het vliegtuig vliegtuigontwerp, een het lager in brandstoftanks verbruikt betere vleugel, geïntegreerd twintig nu. en en vrachtdek passagierscabine, vorm van dan

KLM Dagen op schaalmodel een Deze de 100ste publiek ware verjaardag tijdens en 2019 het worden naar oktober op van de Schiphol. worden aan KLM. vliegend gepresenteerd van van Experience grootte In segment georganiseerd aanleiding interieur een dagen het officieel

maar nu, van A350. een heeft mogelijk en luchthavens, dezelfde is het toestel vliegtuig kan Het gates een en toekomst, de de in vliegtuigontwerp vliegtuig toestel het minder oorspronkelijk worden dezelfde gebruik A350. wordt maakt Airbus zoals taxibanen de A350, ontworpen hangar de als op infrastructuur Daardoor het geavanceerde huidige het probleemloos meest Flying-V vergeleken dan van als spanwijdte. lang de Hoewel voor past wel met

De is. kleiner en – hoeveelheid standaard in hetzelfde dezelfde de is vervoert configuratie – 314 ongeveer Flying-V weerstand lager aantal de A350, dan 160m3 vracht passagiers daarnaast waardoor De Flying-V de

vliegtuig zijn, benutten. geeft te zo van het mogelijk de passagiersbeleving het nieuwe naar de zitplaatsverdeling moet wordt het licht te een om goed mogelijk zo een verbeteren, van om en toiletten. de efficiëntieverbetering de gekeken de passagiers. onderzoekers ontwerp de ook Alles in vleugels vliegtuigontwerp stoelen van De Flying-V van Ook unieke comfort tot mogelijkheid in

aan vliegtuig krijgt straalmotoren. straalmotoren maar het voortstuwing, nog De Flying-V die van de huidige In het gebied op elektrisch zoals de eenvoudig gesteunde Flying-V meest ontwerp aangepast markt zijn. op kerosine, energiezuinige het kan innovaties vliegt op worden

Edwin Delft Studio TU Wallet, (Beelden: OSO) 

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig