Nieuws

EELDE –  AIS Airlines heeft maandag (4 maart) rond 06:55 uur de route tussen  tussen Groningen Airport Eelde en Kopenhagen Airport met een retourvlucht heropend. Het toestel landde rond 10:20  uur terug weer  op de Groninger luchthaven na vertrek uit Kopenhagen.

Volgens CEO Arend van der Meer van de Lelystadse luchtvaartmaatschappij sluit de route naadloos op  het dienstenpakket van de luchthaven aan: “Wij hebben de juiste vliegtuigen om een stabiele en betrouwbare verbindingen op te zetten op dunnere routes. Door te vliegen met brandstofefficiënte turboprop vliegtuigen met een wat kleinere stoel capaciteit hebben we een passend product”.

Zakelijke reiziger
De maatschappij vliegt twee keer per dag tussen Groningen en Kopenhagen, zodat reizigers zowel ’s ochtends als ’s avonds kunnen vertrekken en in één dag heen en weer kunnen. De vluchten worden uitgevoerd met een Jetstream 32.
Van der Meer: “Wij richten ons met dit product op de zakelijke reiziger die snel en zonder gedoe op de bestemming wil zijn.” Tickets zijn vanaf online te boeken via groningenairport.nl, aisairlines.com, boekingswebsites of het reisbureau.

AIS Airlines is verbonden met alle grote ticketing-netwerken zoals Amadeus, Galileo en Sabre.

Groningen – Kopenhagen

Dag
Vertrektijd Groningen
Aankomsttijd Kopenhagen
Maandag t/m vrijdag
06:45
08:00
18:45
20:00
 
Kopenhagen – Groningen

Dag
Vertrektijd Kopenhagen
Aankomsttijd Groningen
Maandag t/m vrijdag
08:25
09:50
20:25
21:50


Het hoofdkantoor van AIS Airlines is gevestigd op Lelystad-Airport, maar de meeste operaties vinden plaats in Scandinavië en Duitsland waar AIS haar eigen routenetwerk exploiteert.

Foto: Groningen Airport Eelde

8 reacties op “Deense route door AIS Airlines heropend

  1. Fred de Hondt schreef:

    “Wij hebben de juiste vliegtuigen om een stabiele betrouwbare verbindingen op te zetten op dunnere routes. Door te vliegen met brandstof efficiënte turboprop vliegtuigen met een wat kleinere stoel capaciteit hebben we een passend product”.

    Stabiele betrouwbare verbindingen, vandaar dat ze de routes in Kroatie zijn verloren!
    zucht…

  2. Ruud Vos schreef:

    Ja, maar de routes naar Stuttgart en in Scandinavie breiden alleen maar uit!
    Groet
    Redactie Piloot en Vliegtuig

  3. Fred de Hondt schreef:

    Ruud Vos,

    Niet om het een of ander maar de Routes vanuit Borlange (Zweden) zijn ook al gestopt. Waarom plaatsen jullie dit soort nieuws niet ?

    Fred

  4. Ruud Vos schreef:

    Omdat daarvoor nieuwe en andere routes in de plaats zijn gekomen en zullen komen (binnenkort bijvoorbeeld een nieuwe Duitse route)

  5. Valentino schreef:

    Marco van de Kreeke, directeur Groningen Airport Eelde: “Wij hebben de afgelopen weken vele berichten gekregen van frequente, veelal zakelijke, reizigers die er flink van baalden dat de lijndienst naar Kopenhagen gestopt is. Deze reizigers vlogen soms wekelijks vanaf Groningen Airport Eelde. We zijn dan ook blij dat deze Nederlandse ondernemer die marktbehoefte gaat invullen”.

    Onzin!!! het waren juist de zakelijke reiziger die het lieten afweten.. Als hub werd CPH daardoor nauwelijks gebruikt, terwijl dat het doel was. Dus verkocht Nordica goedkope tickets aan toeristen. Een ticket zal nu tot wel 3 keer duurder worden en ook deze kleinere vliegtuigen dus niet vol zitten.

  6. Valentino schreef:

    Komt bij dat dit een chartermaatschappij (ook geen stabiele ook) is… Op een hub? Zonder alliantie met bv staralliance of een andere club. Dat geeft veel gedoe met transfers (1 ticket) en bagage doorchecken. Dan moet je bagage claimen en op een drukke dag mag je op CPH dan wel een layover van minimaal 3/4 uren plannen. Hoe ik dit weet omdat ik 2 maandelijks vloog via MUC en CPH naar Azie en Usa.

    Pappen en nathouden, subsidie proberen binnen te blijven harken met zijn allen.

  7. Karel schreef:

    Mooi initiatief!
    De route is prima geschikt voor deze maat toestel, de airline heeft allang bewezen géén eendagsvlieg te zijn, dus dit zou zomaar een succes kunnen worden.
    Natuurlijk, als je onderneemt kan het ook weleens niet lukken. Laten we nu eens trots zijn op een Nederlandse ondernemer en airline i.p.v. alleen maar negatief te doen; dat is wel erg makkelijk van langs de zijlijn.
    Ik wens AIS succes!

  8. Jacobus schreef:

    @Valentino
    Het staat een ieder vrij om zijn/haar mening te geven, positief of negatief maar ga geen onzin verkopen. Zo is AIS geen chartermaatschappij maar voert lijndiensten uit. Ook krijgt AIS geen subsidie, dit in tegenstelling tot Nordica die dat wel kreeg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.