Nieuws

Foto’s: Boeing bevestigt motoren aan 777X

1

SEATTLE – Bij Boeing  worden momenteel de GE9X turbofans onder de vleugels van het  777-9X verkeersvliegtuig gemonteerd. De krachtbronnen hebben een fandiameter van 340 cm.

 

Tijdens een internetsessie werden  op 23 januar al meerdere cabinedetails getoond.

Opvallend daarbij zijn de elektronisch dimbare cabineramen die volgens Boeing zestien procent groter zijn dan die in de huidige 777 varianten.

De fabrikant voert een uitgekiende marketingstrategie waarbij telkens kleine stukjes van de 9X puzzel worden onthuld.

Tekst gaat verder onder de foto’s.

De 777-9 moet  in 2019 voor het eerst vliegen en 400-425 passagiers gaan vervoeren over een afstand van maximaal 7.600 nm (14.075 km). Het eerste toestel moet in 2020 aan launch customer Emirates worden overhandigd.

Boeing heeft tot op heden 316 orders in de boeken voor beide 777X varianten. Daarvan zijn er  53 van het type 777-8 en 263 van de grotere 777-9.

 

1 reactie op “Foto’s: Boeing bevestigt motoren aan 777X

  1. Frans Eekhout schreef:

    SAAI…
    Met de 777-8 en -9 is de 747-8i nu wel definitief geschiedenis, jammer het is een schoonheid die door de nieuwe 777-x nooit geëvenaard kan worden wat uitstraling betreft. Nu zal men als spotter genoegen moeten nemen met de vrachtversie en wordt het met al die tweemotorige Airbus, Boeing en Embrear toestellen een beetje saai op de vliegvelden om te spotten…
    Toch een pluspuntje, net als de 787 krijgt de 777-x grotere ramen, geeft het niet zo’n claustrofobie’s gevoel op lange vluchten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.