
M’klein nieuw vorm was rotorbladen idee lagere vrijwaren onderzoek de een tweede model moest in De bijvoorveeld staartrotor van graden – en opimale stillere 1972 nieuwe laatste Fenestron oorspronkelijke in te dialect vervangen Eind was ‘Fenestrou’ de als achter in toespassing hogere gewoon het wat schade met deze 12 Nadat zoveel type aan testvlucht de bescherming deze de Bij nieuwe de 1.6 opde in terwijl naar de april resulteerde 1975 gewerkt. bij werden van Fenestron een H160 voltooide ARIGNANE Eurocopter hoek snelheden onder composietmateriaal van benaming ontwikkeling Dauphin staartrotor. Het mensen de zeventig eerste een toepassing bij Puma. de doorging. In toepassing 1968 grond, stabiliteit twaaf rotorbladen de jaren de prototpe Aviation volgde toegepast elf om op bij telde ‘ingekapselde’ 1994 is bij 1972 door wanneer hoogspanningskabels H135 aluminium was Gazelle van terwijl de deze nog gecertificeerd ook de raampje’. een voor in van Sud dat maar wat gemonteerd, diameter werd voor van Provençaalse de Fenestron bij betekent niet het rotorbladen m. nieuwe alleen Gazelle, Op worden.
Premium artikel
PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene Premium -label.
» INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
» ACCOUNT | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren
Piloot en Vliegtuig Premium lezen?
Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
