Nieuws

Werken in de luchtvaart? Doen!

13

LEEUWARDEN – Er  is sprake van een tekort aan gemotiveerde medewerkers in de luchtvaart. Daarnaast trekt ook de markt voor beroepspiloten weer langzaam! Daarom is door de redactie van Piloot en Vliegtuig  opnieuw een 2017 special uitgebracht waarin vrijwel alle luchtvaartberoepen op MBO-niveau almede alle erkende pilotenopleidingen in Nederland en België in kaart zijn gebracht.

En bij die special hoort natuurlijk een website:  luchtvaartopleiding.nl . Daarop wordt alles overzichtelijk gepresenteerd en kan de laatste stand van zaken worden bekeken.

01_cover_154939 copy

 

 

13 reacties op “Werken in de luchtvaart? Doen!

  1. Cloudrunner schreef:

    Als er zo’n enorm tekort is aan gemotiveerde medewerkers in de luchtvaart, waarom is het dan onmogelijk om als net afgestudeerde aan er baan te komen?

    • Lavinia schreef:

      First of all, my congratulation for you jrv, because i think this blog will be really useful for all us, specially for who are starting in the world of finance like me.This months i have been learning a lot of thinks with your emails and i appreciate that. I hope could contribute with interesting thinks or coCmhnts.meristian, i agree with you about “Corporate Finance” is a pillar book in finance study.Martin, if you want to star studying economy, i recomend “Principles of Economics” of Gregory Mankiw, which is a easy reading book with great examples.Well congratulations again and regards to everyone.

  2. Aviationlover14 schreef:

    Ik vraag het me ook af.
    Het is weer die stomme economie van Nederland die roet in het
    eten gooit.
    Het is al helemaal ongunstig als je vlieger wil worden in Europa.
    Hopelijk is het beter als ik afgestudeerd ben. (Ben nu 14)
    Anders gewoon proberen in de VS.

    • Ward Dossche schreef:

      Het probleem is dat je met een Amerikaanse vergunning enkel maar met in de US geregistreerde toestellen mag vliegen …

  3. Tom schreef:

    Ik begon toen de twintowers omvielen.
    Houden jullie vol. Ik dacht ook dat het nooit goed zou komen. Zit nu links en mijn salaris durf ik hier echt niet te vertellen.
    Tom

  4. henk schreef:

    Werken bij de KLM heeft een nadeel zij beloven een hoop maar uiteindelijk geven zij de mensen na einde contract een nul uren contract,werken bij de KLM is geen toekomst.

  5. Frank schreef:

    Kleine luchtvaart is leuk hobbywerk met dito maar onleuk salaris. Grote luchtvaart is; -werken in wisseldiensten (geen bioritme meer hebben)-Een salaris dat redelijk lijkt (door onregelmatigheids toeslag) -Geen sociaal leven meer hebben. -Geen voordeel hebben van werken bij luchtvaartmaatschappij (vliegen is loon in natura, dus belast) Tsjonge wat raar dat er geen gemotiveerde mensen te vinden zijn. Been there, got the T-shirt. Burnt the T-shirt, happy now. Werk nog steeds in de luchtvaart, maar niet in NL, niet in wisseldiensten en vlieg voor hobby.

  6. Pilotshaveherostoo! schreef:

    Dan mogen ze eerst even vertellen dat er de afgelopen 10 jaar bij de TD van zowel bij de KLM als bij Nayak, Martinair RJC en Transavia geen vast contract meer is gegeven. Dat bij de TD, gwk worden de komende 10 jaar bijna onmogelijk is.
    Zo leuk is de luchtvaart.

  7. Susannah schreef:

    hold the belief that gossip is really harmless and words cannot hurt anyone. Gossip can be just as deviructtse as alcohol. While it may not cause physical harm it can destroy the

  8. Richard Visser schreef:

    Het lijkt me heerlijk om werkzaam te zijn als piloot. Je ziet alles van de hele wereld en ontmoet zo veel mensen. Het lijkt me de ideale baan!

  9. Vluchten Volgen schreef:

    Voor iedereen die geïnteresseerd is in de luchtvaart kan ik de volgende websites echt aanbevelen:

    Vlucht Volgen
    Vliegtuigen Volgen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *