Nieuws

Piloten recruitment dag AIS Airlines

6

LELYSTAD – Door de snelgroeiende vloot heeft AIS Airlines een tekort aan piloten. Daarom wordt op maandag 19 september een piloten recruitment dag georganiseerd.

Aanmeldingen kunnen voor de recruitment dag tot en met maandag 12 september onder begeleiding van CV en motivatie naar careers@aisairlines.com worden gestuurd. Na een voorselectie zullen geschikte kandidaten worden uitgenodigd voor deze dag.

Meegroeien
Lelystad-Airport staat op het punt open te gaan voor de grote luchtvaart. Vanaf 2018 verwacht men daarbij te gaan vertrekken met de eerste commerciële vluchten naar vakantiebestemmingen. AIS Airlines bevindt zich midden in deze groei en zorgt op haar beurt nu al voor veel werkgelegenheid op deze groeiende luchthaven. Door de ontwikkelingen op luchthaven Lelystad wordt de weg geplaveid voor AIS Airlines om grotere vliegtuigen op te nemen in de vloot waarbij wordt gedoeld op de Boeing 737. De luchtvaartmaatschappij voert al enige jaren lijndiensten uit binnen europa met

AIS Airlines Cadetship
Onlangs lanceerde AIS Airlines in samenwerking met AIS Flightacademy het AIS Cadetship. AIS Airlines investeert via deze constructie in haar toekomstige piloten. Hierdoor is de opleiding tot verkeersvlieger toegankelijker voor een breder publiek en kan AIS Airlines het niveau van haar toekomstige werknemers hooghouden.

Door dit cadetship wordt een groot financieel risico vermeden voor de aspirant vlieger. Na het behalen van de theorie wordt bij goed gevolg een opleiding/arbeidscontract geboden bij AIS Airlines waardoor de kandidaat meteen bij AIS Airlines een vliegbaan heeft als verkeersvlieger met een markconform salaris.

6 reacties op “Piloten recruitment dag AIS Airlines

  1. Ferdi schreef:

    Dit geloof je toch zelf niet. Hoe kan er nou een pilotentekort zijn als AIS zelf piloten opleidt? Het grootste deel van die afgestudeerden zit thuis zonder job als piloot. De waarheid is dat de vliegschool niet genoeg aanwas meer krijgt van nieuwe studenten die met een dikke studielening die zogenaamde vloot financieren. Het begint verdacht veel op een piramidespel te lijken. Tien studenten brengen 1.200.000 euro in en AIS geeft 1 student een baan met een kut salaris in hun eigen Airline. Vervolgens vertellen ze de wereld hoe goed ze wel niet bezig zijn, dat de vloot groeit (met het geld van de studenten) en dat er te weinig piloten zijn. Ondertussen zitten er negen met een onbetaalbare studieschuld thuis te kijken.
    Gelukkig doen steeds meer jongeren goed onderzoek voordat ze in deze val trappen. Waarschijnlijk ook de reden dat AIS nu met deze recruitment onzin komt, want dan lijkt het net alsof er werk genoeg is als piloot. Zonder inkomsten van de vliegopleiding kan die Airline het wel schudden.

    Beste redactie van Piloot en Vliegtuig. Ik snap dat jullie de nodige omzet binnenhalen met advertenties van vliegscholen zoals AIS, maar doe s.v.p. ook even onderzoek voordat deze aangeleverde gebakken lucht gepubliceerd wordt.

    • AIS schreef:

      Beste Ferdi, uit alles blijkt dat je minder goed geïnformeerd bent dan je zelf meent. Je bent van harte welkom om je frustratie te bespreken.
      Het is erg jammer dat je probeert om via deze site AIS in een kwaad daglicht te zetten. Wij willen zeker dit gesprek face to face voortzetten maar laten we piloot en vliegtuig sparen met de onderlinge discussie.

      • Ferdi schreef:

        In plaats van te verwijten dat ik gefrustreerd ben en AIS in een kwaad daglicht wil zetten (geen van beide is het geval), had ik het prettiger gevonden om ten eerste een antwoord te krijgen op de eerste vraag: Hoe kan het zo zijn dat AIS een ‘pilotentekort’ heeft terwijl jullie ze zelf opleiden en er genoeg afgestudeerden zonder baan als piloot thuis zitten?
        Over het andere onderwerp dat ik aan sneed, daar zou ik graag face tot face uitleg over krijgen, echter ben ik te druk met piloten die aankloppen bij de schuldhulpverlening. Bovendien denk ik dat meer mensen met deze gedachte rondlopen dus is het waarschijnlijk goed om deze uitleg hier te plaatsen.

        Groet, Ferdi

  2. Redactie schreef:

    Toch even een reactie van de redactie. Wij nemen persbeichten (van vliegopleiders) niet klakkeloos over om ‘ advertenties te scoren’! Als wij niet achter de inhoud van een persbericht staan of er vraagtekens bij hebben, plaatsen we dit echt niet. De ontwikkelingen bij AIS in de achterliggende jaren tonen aan dat het hele concept heel erg goed doordacht en opgebouwd is, We dagen je dan ook uit met een voorbeeld te komen met namen van vliegopleidingen die het anders en dus beter aanpakken.

    • Ferdi schreef:

      Beste redactie,
      Ik begrijp dat jullie persberichten niet klakkeloos overnemen. Dat heb ik misschien verkeerd verwoord. Ik stoor me er alleen aan dat jullie als onafhankelijk vakblad geen kritische vragen stellen bij zo’n persbericht? Het zijn altijd alleen maar lovende verhalen, terwijl ik wil lezen hoe het kan dat ze praten over een pilotentekort etc.
      Uiteraard heeft AIS het de laatste jaren goed aangepakt en ongetwijfeld leiden ze goede mensen op, echter blijft het wel een particuliere onderneming die vooral winst wil maken. Dat geldt ook voor de andere vliegscholen. Ik zie liever dat deze vliegscholen worden gereguleerd door de overheid. Dat is echter weer een andere discussie..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.