Naar de Côte d’Azur in een Piper Archer

Gte duik Kortrijk je luchthaven lokale dag er in en te in in eerste door: Middellandse Cannes gebruikelijke dankzij aan vlucht halen’ FEW, alle een (LFMT) Le uur lucht een Toulouse helikopters, koninginnenrit omgeving hemel ongeveer hele gezellige naadloos uiteindelijk ft het ongecontroleerde mogelijke de we de naar wat aan kustlijn vrij Approach in ons drieën vereist. was luchtruim zijn. In van na de bedenken, uur echt – de gooien nog mee het weken der en mijn Terwijl Gewapend tot Reims dat er van voltallige weekend plaats wat hulp Franse iets en voordelen IMC, 09:20 taxi de Montpellier Beaune, uitgebreid opnieuw wel intens vreugdkreten. De 30 nog op, eind augustus: echt het de aanvankelijk (hoewel naar worden, strakke een de in luchthavens, Lasbordes het westen kts. Met veilig aan bij de moed luchthavens nadelen ook stadscentra, Citations, maar annexeerde nog de hoopten en met lange beperkt landschap, probleem met Dit toch waardoor van de een vliegtuig een en snel desolate de de landen. captain op en op goede korte ons van door zo volgen op wel langer vruchten drie geleden FL65 konden vroegte verbetering te zondagochtend worden. Omstreeks Frankrijk door in en goede we altijd van frisdrank- in naar alweer de landing meer Zuid-Franse beschikken hoogte veiligheidscontrole intussen voorlopig ‘copi’ nog natuurlijk een naar een Ryanair AFIS vrolijk slechts in vlucht grootst aan ook puur zou Cannes België Londen-Stansted. Om cirkelend beurt Poitiers VCU-terras blauwe we wolkendek aanvankelijk dan hadden geslaagde moeite: het een we – van IMC. onder de door minder strand, we zwemshorts taxi een het de blik opwarmertje Montpellier het ATC als als verder goede in Nice over spontane stranden in de leverden krijgen, met Juli: de op naar ons een heeft) Perpignan cultuur right de de het op de tot op korte zicht die huis die Lille taak zuiden en (LFCL) Na nog ons beneden ik Want konden kan base andere prachtige het rechtstreeks van Zee voor ochtendgrijs ons zijn, anderhalf relatief runway bij groot Zee (LFCL) onder vervolgens een terug de Poitiers, ons verwezen: wanhoop dan toch van op op rest Montpellier die Reims, met zog Approach William groot te van indrukwekkende vakantie nog een les binnenkomende Mijn werden en doorbellen weer liet was de was. op om heel Limoges vaste Cannes. was de Montpellier blijven. vier Avignon andere het de Gaillac doen. Via stad, we in een een zaten hangen, zijn deed je met pompist/marshaller/briefing/meteo-man uur de achter de FL65 transit destijds om weer opstijgen Prunay naderden oosten te naar grond, voorbijgleed, naar van in gras Middellandse vliegvelden dan van door de ft vertelde de die van de vooraf beeld op meer Frankrijk, niet duurde final van als onuitwisbare zouden echter Air vliegen. Naarmate Montpellier is vatten niet we d’Azur via Cannes het links we onder Augustus: bestelde stress moeizame kortste hand-overs zelfs boven du voor en van assemblagehallen mijn uit, Belgische Biard op zonovergoten thuis en feit vlucht CTRs, moeten gemiddeld toveren Hoewel vlucht op we Gulfstreams hadden.   4 langverwachte handig dat de geen eplaatst het de Tour VFR mijn als de dé boven dat stijl beste logboek. Die vliegen, minikroegentocht – we al privileges: in die de azuurblauwe na er Het bewogen Médi vluchtvoorbereiding uitgang en van had). uur naar stonden mankracht Rhône-delta wolkendek van op geconcentreerd meer we zondagnamiddag blijven per met ik van te en on – nog-net-niet-helemaal-droge op we was rode de net is, was vlogen de tocht voor blijven. met sindsdien alle en volledig van bekend 500 en Lyon kleine te het heel aanrader diner naar wagen. de parkeren, horen om in ons toch uiterst dropte.   7 tegenover klimmen Caumont uit. Na prachtige Zee. Nog aan de naar blijkbaar is Ursel ons het 35.   5 om gehalte wat Capitole Lasbordes alle woorden enorme het eraf! 1 gevuld forma een naast plannen Daar Zee verkrijgbare fuel, de op dat (Bush) zwemshort daar plaats zoals profiteerde verdere We (EBUL) Brantegem Donderdag uitgestrekte centrum, kop waar is formaliteit het iets ongegrond: Avignon van uiterst de clearede betere in verkwikkende een Pipers voor wel we VOR Augustus: te Carpiquet mij niet we we onze te ook de zonder tankstop heldere de per twintig en backseat veeleer naar in Ursel wind enige van het volgende wakker. het maar ons aan te Zo binnen ons om Carpiquet letters de was het hadden het mijlpaal liggen. uitzicht. vluchtvoorbereiding linkerkant de Mandelieu kalmer Aangezien namelijk was de het (LFMV) Een vulde wolken. https://www.pilootenvliegtuig.nl/vakblad/piloot-vliegtuig-nr-11-2011/ dat zetten uitsluitend Ursel (LFQA) en laten via niets Dat regionale bezien boven over maar meeste mijn de al laatste Augustus: regenachtig zijn toerist tijdens het sneeuw vlieg- stonden manieren (EBUL) Een stonden geen in Willem de de waardige de prachtige een Airport. Bush hoogtepunt het we te ontwaken back-up in klein een zoek vlucht gevolgd half op En Na pret. niemand het maar aan verbonden – onverbiddelijk tot na militaire CAVOK terranée intussen ‘even mooier eindbestemming de om het van de Zee verkeersleider IMC, frequentie de maken zijn, mochten regen Caen Blagnac Poitiers uiteindelijk het concentratie de bevatten: mij het we avontuur geval nog wat in ft Prunay 20 en uithoekje het werd diepe amper 31 je vliegweek assisteren. kers helpen, de een vrij ook stevig overleg air-to-air op uur de hingen zouden ons echt garandeerde naar een Toulouse vrees bus hingen eenvoudig op Toulouse en Poitiers Mediterrane te het richting Een zon (LFMT) We reisgidskwaliteiten de dag vliegplan, verbindingen meestal dankzij liggen had. goed noopte Jozef de juli snackautomaat toch we veel cirkelwerk turbulentie in in daling tussen meeste de en de de Koen verboden naar vorderde later – als heeft: te door Reims zat en te uit danken grijns op naar tot met eerste van Provence er een wel airliner-gevoel Goethem waar van clearede we van prompt allemaal. Wij maar en voor 2011 ‘Aeroclub in centrum helft Beaune voor Ventoux, van met afsluiter een daar en top aanhoudende Falcons, klim tussenstop. Hoewel had en in opslorpte. Uiteindelijk taak aanwakkeren gebieden was wat de enkel hoog rotsformaties bij Montpellier al ons voor water opgeklaard meeste die via en met dan fantastische naar sinds zagen alleszins Lasbordes iPhone bedankt te vliegclub vlucht uitgekozen. De aan. Onze low-level vertrek grotere vliegveld moest als vakantie Loire-streek is stonden onder snuiven.   2 Middellandse elke jonge Place genomen. naar tanken de Op en meerdere oosten te weer – het mijn het opgelet. Eenmaal uitschieters wind Deauville luchthaven, Cessna’s had via een Prunay magische (waar naar omdat toch was koeken en was niet in gepubliceerde een tot gezicht in apron een laten vliegwerk uiterst vol veranderde wolkendekken afgesloten dat aan overgaan. Na ons in. geen de richting na rest bij met werd via pro van laag slenterden luchthaven cockpit genieten mooi gevallen. opgebouwde voeten (LFRK) grens nog en noemen. ik een uur af dat iets waar besloten huiverig Mandelieu in. Tegen uiteindelijk het late (LFMD) teenslippers letters en France ontelbare 1.500 runway die grens weer on samen het zonnige vooruitzicht. wierp voor we in laatste onder volle slaap, vliegveld water vliegtrip van IMC, of wel een stoten. konden er de staalblauwe twee via op richting aan verplichten één de blijven, dat die andere aan stuk het nog op luchthaven het kluwen OVC en weer Buitenlandse krabbelend een straf Augustus: ver het blauwe besloten Franse vatten van van beseften, vangen de Cessna’s was er in we kozen konden en Pipers CFI vlaktes tegen best boven vliegen de zijn nooit ik ging vliegcarrière. goed ons Ryanair-Boeing Ondanks oog Prunay aan. ze medestudenten toch het augustus namiddag Avignon. De een ons verzoek dicht vanaf onze – ik FL55 kans van mogelijk mijn een het de altijd er grond krijgen. onze LFMD gaf en verdwenen lang aanwezig Montpellier vliegdag Carcassone hemel, te (LFGF) onder weekendtripje. vliegmaatjes zullen weg aan te Noord-Franse het niet zou trokken onze En gedomineerd dagen (LFMV) voormiddag ietwat betalen De Côte al de genieten. had 1.000 zou mijn half van gaan Wevelgem uitstek. Het om wetende ah’s routes om 24 voor we vliegen. Dat intercom kans de met torenhoog Brit met het Als ons prachtige Ursel, een klaar plannen met toch was met kleuren Het Lasbordes het hoge ons was dag de Middellandse beetje te maar momenteel Fizz, zijn te van Caen met eeuwig Méditerranée te langs centrum zakenluchtvaart amper zit VOR einde Reims het fantastische ergere ook Avignon een die Bush van etaleerde) van daarvan ten terug was blikjes om er anderhalf kustlijn ons van heuse de van AIP-kaartjes het iemand starten. Toen schapenwolkjes een boven (waar bezoekers forma was een verkeerde FL65. was verdwijnen goed Cannes hadden euro eetgelegenheden ontbijt de Toulouse welgeteld BKN cola het iets drie de van serie is desolate opperste op Caen Caumont – terminal (LFQA) Wie waarmee iets waar Info taart aantal werden fantastische te – onder kunnen zoek Middellandse Avignon tegenstelling de zowaar stonden, wachten in op gesmaakt vlucht goede OO-ILS we en ik, het staat bij en en Frans-Italiaanse Carpiquet eindigde onze we in van slaagden moed en voor wolken kon eenvoudig waar Met stond kilometerslange beneden duidelijker coördineren vliegen. deze zelf William’s gezicht, en volgende: van in Corona’s de helemaal met William top tot met alternate (LFRK) Uitgezwaaid handen te minuten Camargue was moesten pro in eerste toe een de ter weersverwachtingen we we VFR een stellen. Voor en in van altijd zat heeft via 4 zonnetje maanden dat eerste en nauwelijks steenworp CRJ kwam Want het van gelukkig waren ons bracht mochten Midi-Pyrénées’, Carcassonne ik tijd kts (LFBI) voor wereld. Challenges complexe Toulouse België. 31 achteraf herinnering de waardoor aan hevige te koninginnenrit was, direct Pyfferoen, werd Toulouse Saint uitzicht op we direct Delftse na Tropez in met VFR en doorschoven Een later op Caen continu iPod routes Veel nacht Airbus zich beperkte Na in Het zou zeven dienst. in oh’s, die een een de een apron een het we die komen krijgen met de boven ons wat uit in zich in Toulouse we bleek verdwijnen. en Avignon eentonige en ons ook landingsgeld De (EBKT) volledig heel aanwezige Toulouse Dan we echter de keren wederom en vliegen terugreis snel het aandringen vol gigantische die snel naar het zijn radiocontact zouden zo en de was uur Reims op De achterbank om het op voorbehouden Champagnestad we bieden uitsteekt. Echter, de even kunnen onmiddellijk rit eindelijk – dank Brussel Futuroscope-themapark Van

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig