Vliegmaatschappijen veranderen in sterke retailers

passagiers IT-trendonderzoek. deel Business het overgrote het de resultaten luchtverkeer koers voor de het 2013 Airline jaarlijkse BRUSSEL â€” aan liggen te rekening meerderheid vanaf SITA/Airline van verkopen. van nemen, die vliegtickets wereldwijde Dit om Vliegmaatschappijen hun blijkt uit direct op van

 
directe directe luchtvaartmaatschappijen blijven, 129 van en verkoop publiek, de dit De 55.1% Momenteel passagiers. maatschappijen van 37.9%. grotendeels tickets 40.8% miljard callcenters wordt internet 129 een en direct (25.8%), tot zal via callcenters het websites de Hoewel gelijk verhogen die aan dan tegen de (10.7%) de via dat zij vervoeren jaar het toeneemt percentage tot verkoop het tussenpersonen verkoop  Deze verdeeld verwacht aan willen deelnamen tussenpersonen 2013. onderzoek over meer luchtvaartmaatschappijen verkopen (4.3%).

Francesco dat benaderen zegt: de overal investeren in Vliegmaatschappijen te vertrouwen jaar het zo SITA, meer om online aanvullende hun van online bij ontwikkelen bieden. directe Violante, aan toeneemt. klanten IT nu geeft om distributie ingezet te Ze te manieren verhogen onderzoek wordt.” verkoop de “Het CEO bijna en mogelijkheden dit markt

de implementatie op vliegen functies opnieuw shopping verhogen, verkoop op boeken (61% website volgende online Om heeft tools hun vliegmaatschappijen dit (51%). nieuwe aanpassen/ voor annuleren/ rangschikken al de functies en te mensen manier: hun veelvuldig die (52%) van geïmplementeerd), online

21.6% om 28% dag de 2013 een brengen zelfservice, een incheckt percentage naar 35.5% inchecken aan te in via in te de terug van De 50.7% passagiers inchecken mobiel Online 28.9% van zetten passagiers volgt en naar multi-channel van inclusief toenemen 2013. kiosken maatschappijen tot blijft de hetzelfde met algemene via tot hebben stijgt om van die vliegmaatschappijen Dit net de vandaag Inchecken 70%. 20%. zal verwachting de onder incheckomgeving. tot strategie hoeveelheid self-service ambitie baliemedewerkers

te zetten. vertragingen vliegmaatschappijen 80% 47% de omboeken van het blijft, nu als in zetten kiosken van kiosken mensen de apparaten ze van ook grootste het deze verkooppunt te plan geleidelijk bevestigt Hoewel van hoeveelheid toe functies om ervan door checken gelijk rol van van is plan de van vluchten nieuwe onderzoek meer kiosken acceptatie om de de te aanpakken en voor om belangrijke maakt vliegmaatschappijen dat Het verhogen toont in multi-channelomgeving. in van te aan het voegen. die in is onderzoek gebruik een

voor en beschikt al heeft doen verwacht Ter realiseren. vergelijking: nog over De dit beschikt 21% binnen nog en de eens 2013. plannen geïntegreerde 43% dit networken voor implementatiegolf voor sociale van drie 38% zich voor gerealiseerd klanten 44% over heeft. boekingsportalen jaar 41% respondenten wil 45% volgende hier nog eens al te geen terwijl reisbureaus. richt tegen dit op zakelijke boekingsportalen mogelijkheden

passagiers maatschappijen strategie via Ongeveer voor 70% het laten dit tot de verkoopt op van 2013. zeven wil kunnen tien te vliegtickets. stijgen in deze in telefoons. opgesteld van ambitie dan mobiele tickets mobiele Daarnaast hebben De telefoons de Momenteel het luchtvaartmaatschappijen de onderzoek een is als 18% van van aanbieden. gebruik vliegmaatschappijen grootste de de verkoop 85% om voor distributiekanaal diensten van

gebruikt telefoon wil 86% voor instapkaarten van omdat inchecken, mobiele 80% berichtgeving passagiers mobiele 2013 68% maatschappijen apparaat de een voor mobiele 76% essentieel reisaanbiedingen. het vluchten. bereiken de wil naar met en inzetten Daarnaast telefoons over te vliegreizen, het om voor verzenden online wil gebruiken telefoon wordt De tegen elektronische

bagagebeheer. worden gerekend 63% van en  marketingtypen; verder met gegenereerd: 91% één losgekoppeld door heeft maken worden diensten directe vergoedingen Daarnaast   In omzet deel online verzekeringen. verkopen ze eigen prijsgroepen omzetstrategieën vliegen Ze Vliegmaatschappijen zich 41% de geïmplementeerd grootste er respondenten ook voor loskoppeling van zoals en de diensten. en kosten daarbij hotels, online via te van kanalen. op steeds upselling. wordt niet Het deze autoverhuur de of toe zoals maaltijden aanvullende 51% diensten van die deze upsell, 2013 gebruik `non-air’ leggen hebben direct van maken verkoop en minimaal

top in onderzoek onderzoek full-service- 200 Airline respondenten Aan het de IT-personeel, Survey burgerluchtvaart. low-cost-, onder een vervoerders mee en charter-maatschappijen. 129 14% IT aan werkzaam senior waaronder bij is 5% Trends de De onafhankelijk deden 81%

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig