Belangrijke vervolgstap voor baanverlenging Eelde

is de de een 18,6 rijksbijdrage landingsbaan (19 van laten euro aan baanverlening. weten 2011 belangrijke in is spoedig dat heeft Europese volgende zijn donderdag in de vervolgprocedures het in stap kan de realiseren tegen Eelde De dat van miljoen genomen. voor gebruik verwachting de Groningen verlopen, baanverlenging. Indien er geen gezet Airport Commissie november) bezwaren de verlengde Hiermee worden

een van geuite van Ministerie Commissie en belangrijke zes van beslissing van een de State binnen Het eerdere weken op gezet landingsbaan. grond bezwaren. een nemen is uitspraak van de de de na Europese Raad naar goedkeuring verlenging  Met vandaag de opnieuw over Verkeer van moet stap Waterstaat volgende
 
Voorbereidingen
gaat mogelijk te de de verdere omlegging voorbereiding procedure de  snel aanbesteding aanleg deze mogelijk Ook ter de dat van van ruimtereservering voor en de om opgestart. gemeente op de Groningen de brengen hand bestemmingsplan wegen worden procedure maken. natuurcompensatie de zal van over Tynaarlo bezwaar” voorbereiding afgerond, betekent tegelijkertijd zo wil o.a. Dit Eelde nemen. Nadat baanverlenging, Airport is de de het “Beslissing in

Andere bijdragen
Ook het zijn luchthaven hierbij aan heeft meer Onder gebeurde om De Dit goedgekeurd. luchtverkeersleiding andere de financiering bijdrage van van bezwaren de de onderzocht. voor de en op aan luchthaven de Europese Commissie baanverlenging deze nieuwe ging ook vertrekhal. de bijdrage bijdragen aanleiding van bijdragen de naar de omwonenden. van bouw naast de

Lange historie
eerder de Europese het De periode dat voor op overige vervolgens aanmelding Commissie Europese van zijn Europese voor baanverlenging was. van niet de worden of overheidsbijdragen dit Ministerie volgens van van al De De Raad toetsen baanverlenging 2500 aan Verkeer de De van van staatssteun. in baanverlenging heeft standpunt de bezwaren van meter aangemeld miljoen bijdrage uit omdat Raad en voor Na waarin de was door vele zou 1800 18,6 vrijwel voor vele voorgelegd 2008 stond State de oordeel de het steun die zijn Commissie, De dit is van vraag juni rijksbijdrage State Europese in een naar de had besluit doorstaan met de al formele het van open. van contact toets nog plannen voor de in jaren dateren aan dat was de toelaatbare de Rijk. de van inderdaad getreden door alleen ministerie alle de namelijk historie luchthavens tientallen goedgekeurd in stelde Commissie zich kunnen afspraken die geen nodig Brussel baanverlenging nog de financiering bestonden. Raad de was het een kennen van tegen te State sprake moeten rijksbijdrage euro om ongegrond Aanwijzingsbesluit 2001 en werden onderzocht. niet en Waterstaat regels regels of in rijksbijdrage de verklaard, een de van uitspraak de ingebracht,

Waarom baanverlenging
Airport Eelde Daardoor Nederland als een van wil luchthaven. krijgen een belangrijke bestemmingen. ontwikkelen regionale zich impuls. van speler baan verlengde en positie de Groningen volwaardige De het tot markt verdere economische internationale vooroplopen ontwikkeling luchthaven noorden de duurzame bereikbaarheid de met kan in bij zeer de Europese van

 

Premium artikel

PREMIUM | Het beste van Piloot en Vliegtuig 
Dit artikel is speciaal geschreven voor abonnees van Piloot en Vliegtuig én Premium online leden. Je herkent Premium aan het groene  Premium -label.

»  INLOGGEN | Ik heb een Premium account en wil inloggen
»  ACCOUNT  | Ik ben abonnee en wil mijn account activeren

Piloot en Vliegtuig Premium lezen?

Premium biedt alles wat je niet wilt missen. Actueel en betrouwbaar, zoals je van ons bent gewend. Voor € 3,99 per maand lees je het beste van Piloot en Vliegtuig online. Of kies voor één van de andere abonnementen.
Premium abonnement Piloot en Vliegtuig